اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت خبر داد

ایران ارائه دهنده خدمات درمانی به مجروحان شیمیایی سراسر دنیا

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ایران خدمات درمانی ویژه مجروحان شیمیایی را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

ایران ارائه دهنده خدمات درمانی به مجروحان شیمیایی سراسر دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مصطفی قانعی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین کنگره طب و ایثار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از این بیماران نیز به ایران ارسال شده و درمان می‌شوند.

وی تصریح کرد: به‌عنوان مثال در حال حاضر حدود هزار و 500 نفر مجروح شیمیایی عراقی اهل حلبچه و روستاهای اطراف آن در ایران خدمات درمانی دریافت می‌کنند و بیماری آنها به خوبی کنترل می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به تحقیقات انجام شده بر روی مجروحان شیمیایی ایرانی خاطر نشان کرد: در مقایسه مجروحان شیمیایی سردشت ایران و کردستان عراق با وجود شرایط یکسان ایرانیان 50 درصد کمتر به عوارض بیماری مبتلا شده‌اند.

قانعی ادامه داد: این کم شدن عوارض در بیماران ایرانی با وجودی که شرایط اقلیمی و نژادی یکسان بوده است به دلیل مهارت پزشکان ایرانی در درمان و انجام به موقع اقدامات مقتضی است.

وی در ارتباط با عوارضی که ممکن است در مجروحان شیمیایی بروز کند بیان کرد: عوارض ریوی، عوارض پوستی و چشمی از مهم‌ترین این عوارض است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه عوارض مجروحان را تنها می‌توان کنترل کرد متذکر شد: تنها 10 درصد مجروحان ایرانی دچار عوارض شدید و یا متوسط هستند و عوارض باقی بیماران در سطح اول کنترل می‌شوند.

قانعی روند بالا رفتن میزان تولید علم در کشور را بیشتر از حد پیش‌بینی شده اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ایران دومین کشور از نظر مقام علمی در منطقه است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این جایگاهی است که باید 3 سال دیگر به آن می‌رسیدیم.

وی افزود: بنابراین زودتر از سال 1404 که پیش‌بینی شده است به مقام نخست علمی در منطقه می‌رسیم و در سال 1404 به فکر جایگاه برتر در آسیا هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به نقش وزارت بهداشت در تولید علم کشور تاکید کرد: وزارت بهداشت 30 درصد از تولید علم کشور را به خود اختصاص داده است در صورتی‌که 5 درصد از فضای آموزشی و دانشجویان سطح کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/70017/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول