اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد:

30 درصد کودکان بیش‌فعال حتما باید درمان‌های تخصصی را دریافت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد گفت: 30 درصد کودکانی که مبتلا به بیش‌فعالی هستند در صورتی‌ که درمان‌های تخصصی دریافت نکنند این بیماری را تا بزرگسالی به همراه خواهند داشت.

30 درصد کودکان بیش‌فعال حتما باید درمان‌های تخصصی را دریافت کنند

فاطمه محرری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: به‌طور معمول 30 درصد کودکان مبتلا به بیش‌فعالی بین سن 12 تا 18 سالگی بهبود کامل پیدا می‌کنند و یک سوم دیگر تا همین سن بهبودی نسبی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به نشانه‌های ابتلا به عارضه بیش‌فعالی در کودکان تصریح کرد: این بیماری به‌طور معمول دارای سه نوع نشانه بی‌توجهی، پرفعالیتی و تکانش‌گری است.

رئیس بیمارستان ابن‌سینای مشهد در ارتباط با نشانه‌های کم توجهی در کودکان خاطرنشان کرد: در این‌گونه موارد کودک از توجه به جزئیات در می‌ماند، در تحصیل و سایر فعالیت‌ها اشتباهات ناشی از بی‌دقتی انجام می‌دهد، در ساماندهی تکالیف ناتوان است و غالبا زمانی که با او صحبت می‌کنید گوش نمی‌کند.

محرری با بیان اینکه هر نوع شیطنت در کودکان نشان‌دهنده بروز رفتارهای پرفعالیتی نیست، ادامه داد: این نشانه در کودکانی وجود دارد که بیش از حد می‌دوند، از در و دیوار بالا می‌روند، زیاد حرف می‌زنند، بی‌قراری بیش از حد می‌کنند و بازی‌های پر سر و صدا انجام می‌دهند.

وی در ارتباط با نشانه‌هایی که حاکی از وجود رفتارهای تکانش‌گری در افراد است تاکید کرد: این نوع از رفتارها با بی‌قراری در دست و پاهای کودک، ایستادن در جاهایی که باید بنشینند، مداخله در حرف دیگران و یا رفتارهایی از این قبیل بروز پیدا می‌کنند.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیش از 50 درصد کودکان مراجعه‌کننده به کلینیک‌ها به بیش‌فعالی مبتلا هستند متذکر شد: این اختلال در میان پسران 2 تا 9 برابر شایع‌تر از دختران است و معمولا از 3 تا 9 سالگی علائم آن شروع می‌شود.

محرری ژنتیک را از عوال اصلی ابتلا به این عارضه در کودکان دانست و اظهار کرد: در عین حال عواملی مانند کم‌خونی، مسمومیت با سرب، مشکلات زمان بارداری و زایمان و مشکلات خانوادگی از جمله مشکلاتی است که می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیش فعالی در کودکان شود.

وی تشویق را موثرتر از تنبیه در کودکان بیش‌فعال عنوان کرد و ادامه داد: والدین این کودکان باید بدانند که این رفتارها بدون هیچ قصدی انجام می‌‌شود و ناشی از یک نوع معلولیت است که باید درمان شود.

رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد در ارتباط با روش‌های مختلف درمانی در این کودکان بیان کرد: در این کودکان هم روش‌های روان درمانی و هم روش‌های دارو درمانی پاسخ می‌دهد و باید از هر کدام از این روش‌ها در مواقع مقتضی استفاده کرد.

انتهای پیام/70019/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول