اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل:

پرداخت 6 میلیارد تومان برای درمان سطح یک روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: 6 میلیارد تومان برای درمان سطح یک روستایی در اردبیل پرداخت شده است.

پرداخت 6 میلیارد تومان برای درمان سطح یک روستایی در اردبیل

وحید سیدخلیل‌اللهی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام اینکه راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده در ارتقای سلامت خانواده‌ها نداریم، اظهار داشت: امیدواریم اجرای این طرح به تقویت زیر‌ساخت‌های سلامت، توسعه بیمه همگانی و یکپارچگی بیمه‌های کشور در قالب بیمه سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی برای مردم منجر شود.

وی با بیان اینکه با تجمیع بیمه‌ها در قالب بیمه‌های سلامت بهترین زمینه و پشتوانه در حمایت از اجرای نظام پزشک خانواده و ارجاع تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: با موفقیتی که در مناطق روستایی در این زمینه کسب کردیم امیدواریم در مناطق شهری نیز بتوانیم پزشک خانواده و نظام ارجاع را به شایستگی اجرایی کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه در بسیاری از کشورها پزشک خانواده در برقراری سلامت جامعه در دراز مدت تاثیر‌گذار بوده است، یادآور شد: گامی که در این زمینه برداشت می‌شود گام سلامت نگری به جای درمان مقطعی و زود‌گذر است که این خود بر تقویت حوزه سلامت جامعه کمک خواهد کرد.

سید خلیل‌اللهی گفت: بر اساس تحقیقاتی که از کشورهای مختلف صورت گرفته است طرح پزشک خانواده در کشورهایی نظیر آلمان، هلند، سوئد، کانادا، انگلیس، دانمارک، ژاپن و استرالیا در شیوه دسترسی، حق سرانه بیمه و پرداخت‌های مستقیم به مردم مورد ارزیابی قرار گرفته که در اکثر این کشورها شیوه دسترسی به پزشک به حالت نظام ارجاع و اکثر خانواده‌ها معاف از پرداخت به ویژه در سنین پایین‌تر و افراد کم‌در‌آمد می‌باشد که پرداخت مستقیم مردم نیز اغلب به شکل حمایتی و در قالب فرانشیز تعیین شده است.

این مسئول با بیان اینکه فرانشیز بستری نیز از 10 درصد به 5 درصد در مراکز بیمارستان‌های دولتی کاهش می‌یابد،‌ تاکید کرد:‌ ما سعی کردیم همزمان بخش‌های مختلف اجرای پزشک خانواده را به پیش ببریم که منتظر اعلام نظر قطعی مسئولان امر برای آغاز این طرح در استان اردبیل هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اعلام اینکه سلامت نگری به عنوان اولویت اجرای این طرح در دراز مدت به کاهش هزینه‌های درمانی منجر می‌شود، بیان داشت: پزشک خانواده دروازه هزینه است که فرد می‌تواند آن را به شایستگی مدیریت کند.

سید خلیل‌اللهی به اجرای موفق این طرح در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: در پنج شهرستان اردبیل،‌ پارس‌آباد، خلخال،‌ مشگین‌شهر و گرمی‌ این طرح اجرا می‌شود و در بسیاری از شهرستان‌ها ثبت نام‌ها و انتخاب پزشک خانواده انجام شده و ما منتظر دستور ستاد اجرایی کشور هستیم تا این طرح را عملیاتی کنیم.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: با تقویت بیمه پایه در حقیقت هزینه‌ها کاهش یافته و گرایش به سمت بیمه تکمیلی نیز به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/62001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول