اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث تهران خبر داد

500 دستگاه آمبولانس پشت دیوار تحریم/ آمبولانس‏های «استریتر» ناتوان برابر برف و سرما

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‏های پزشکی تهران گفت: 500 دستگاه آمبولانسی که قرار بود تأمین شود، به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و شرایط ارزی هنوز اختصاص نیافته است.

500 دستگاه آمبولانس پشت دیوار تحریم/ آمبولانس‏های «استریتر» ناتوان برابر برف و سرما

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، امیر هاشمی صبح امروز در نشستی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان‏ تهران، شماری از مسئولان کشوری، استانی و محلی در دماوند اظهار داشت: در حال حاضر، آمبولانس‏های «استریتر» مقابل برف و سرما پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: از این رو، قرار بر این بود تا 500 دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل توسط اورژانس کشور خریداری شود و در اختیار مراکز اورژانس قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: شرکتی خصوصی به عنوان متولی خرید این تعداد آمبولانس تعیین شد؛ اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و شرایط ارزی این مهم محقق نشده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‏های پزشکی تهران افزود: با توجه به مشکلاتی از این دست، باید بیشتر برنامه‏‌های امداد و نجات در جاده‏ها به سمت پیشگیری و پیش‌‏بینی سوق پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر بر اساس پیش‌‏بینی‌‏های سازمان هواشناسی قرار است مناطق کوهستانی و جاده‏های در مسیر نقاط کولاک‏‌خیز دچار مشکل ‏شوند، باید از تردد در آن مسیر خودداری شود.

هاشمی اضافه کرد: سال گذشته، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‏های پزشکی معاونت درمان دانشگاه شهید بهشتی تهران چند آمبولانس برای ارائه خدمات به محورهای کوهستانی دماوند و فیروزکوه در نظر گرفت.

افزایش تخت‏های بیمارستانی در دستور کار است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‏های پزشکی تهران، افزایش تخت‏های بیمارستانی را در دستور کار این مجموعه خواند.

وی تصریح کرد: برای ساخت بیمارستانی در منطقه شمال‏شرق استان تهران، زمینی از سوی شهرداری منطقه چهار تهران در «حکیمیه» تعیین شد؛ اما با تأسف ساخت بیمارستان در آن زمین، مورد استقبال بخش خصوصی قرار نگرفت.

هاشمی اضافه کرد: به دلیل برخی مسائل از قبیل تعرفه‏‌های تعیین‌‏شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، ساخت بیمارستان برای بخش خصوصی درآمدزایی ندارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‏های پزشکی تهران افزود: از این رو، ساخت بیمارستان در اولویتی بعد از افزایش تخت‏ قرار گرفت.

انتهای پیام/2568/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول