اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت

برپایی نمایشگاه شکست تحریم‌ها در شیراز

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته بسیج، با حضور جمعی از مسئولان و فعالان عرصه تولید و صنعت استان فارس، نخستین نمایشگاه شکست تحریم‌ها در شیراز گشایش یافت.

برپایی نمایشگاه شکست تحریم‌ها در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این نمایشگاه در 20 غرفه توانمندی‌های واحدهای تولیدی صنعتی و همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی این استان و بسیج علمی و فناوری که موفق شده‌اند با اتکا به توان متخصصان داخلی در بخش خودکفایی کشور و شکست تحریم‌ها اقدامات موثری را انجام دهند،‌ به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه که توسط بسیج کارگری سپاه ناحیه بقیة‌الهت شیراز در میدان امام حسین علیه‌السلام جنب فروشگاه شهر و روستای سابق برپا شده، تا پایان هفته بسیج صبح و بعد از ظهر برای بازدید علاقمندان دایر است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس امروز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بخش صنعت استان فارس توانمندی‌های مناسبی در زمینه شکست تحریم‌ها از خود ارائه کرده است، اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در واحدهای صنعتی و همچنین با استفاده از توان والای متخصصان داخلی،‌ گام‌های موثری در زمینه خودکفایی و بی‌نیازی از خارج از کشور برداشته شده است.

علی صداقت‌پور با بیان اینکه استان فارس دارای 56 شهرک صنعتی فعال با اشتغال‌زایی بیش از 20 هزار و 250 نفر در 1480 واحد صنعتی فعال است، گفت: برخی از این واحدهای صنعتی توانمندی‌های منحصر به فردی در زمینه خودکفایی کشور و شکست تحریم‌ها دارند که در سطح کشور و خاورمیانه منحصر به فرد است.

وی طراحی و تولید بخش بسیاری از تجهیزات سنگین صنعت نفت و گاز و پتروشیمی،‌ ساخت بسیاری از تجهیزات برق و مخابرات و ابزار دقیق و همچنین برخی تجهیزات صنعتی را از مواردی بیان کرد که در شهرک‌های صنعتی فارس در راستای خنثی‌کردن تحریم‌های دشمنان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس فعالیت نخستین کارخانه تولید تیغ‌های جراحی خاورمیانه در شهرک صنعتی استهبان،‌ تولید رینگ اسپورت در ناحیه صنعتی ده فاضل نیریز که بزرگترین کارخانه رینگ اسپورت آلومینیومی در خاورمیانه محسوب می‌شود، را از صنایعی برشمرد که که در فارس فعالیت دارند.

وی همچنین فعالیت یکی از بزرگترین مجموعه‌های صنعتی طراحی و تولید تجهیزات صنعت نفت با قابلیت ساخت برخی از تجهیزات برای نخستین بار در خاورمیانه را از جمله توانمندی‌های صنعت این استان دانست.

این مسئول همچنین انجام تعمیرات و نگهداری سکوهای شناور خلیج فارس برای نخستین بار در خاورمیانه، فعالیت بزرگترین و مجهزترین واحد تولید بستنی خاورمیانه،‌ ساخت برخی تجهیزات مربوط به صنایع خودروسازی،‌ طراحی،‌ ساخت و تولید لوله‌های پلی‌مری و پلی‌اتیلن و... را از جمله صنایعی برشمرد که در شهرک‌های صنعتی این استان در حال فعالیت هستند.

صداقت‌پور اضافه کرد: با همت و تلاش متخصصان داخلی نه تنها در شمار بسیاری از محصولات و تجیهزات نیاز به واردات نداریم بلکه زمینه صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/ 2448/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول