اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی خاش:

برداشت ذرت دانه‌ای از سطح اراضی خاش در حال اتمام است

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: کار برداشت ذرت دانه‌ای از سطح 3 هزار هکتار از اراضی شهرستان خاش مراحل پایانی را طی می‌کند.

برداشت ذرت دانه‌ای از سطح اراضی خاش در حال اتمام است

امان‌الله طوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: خاش یکی از مراکز مهم کشت و تولید ذرت دانه‌ای است که کشت این محصول در سطح 3 هزار هکتار در نیمه دوم خردادماه انجام شده و برداشت آن از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود 15 هزار تن ذرت دانه‌ای از سطح این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف که عمدتاً کارخانه‌های تولید خوراک دام و مرغداری هستند، شود.

مدیر جهادکشاورزی خاش ادامه داد: یکی از مشکلات کشاورزان در سال‌های گذشته، مشکل نگهداری و انبارداری ذرت بود که به علت همزمان شدن برداشت با فصل پاییز و آغاز سرما و بارندگی و کاهش قابل ملاحظه گرمای خورشید، امکان خشک کردن محصول در فضای باز وجود نداشت و به خاطر جلوگیری از کپک زدن ذرت، کشاورزان مجبور بودند محصول خود را با قیمت پایین بلافاصله پس از برداشت به فروش برسانند.

طوقی تصریح کرد: دو سال پیش یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هزینه شخصی کارگاه ذرت خشک کنی را در شهرستان راه‌اندازی کرد که این کارگاه ذرت تولیدی کشاورزان را بعد از برداشت با قیمت مناسب خریداری و پس از خشک کردن در کارخانه تولید خوراک دام که در جوار کارگاه مذکور است به خوراک دام تبدیل و روزانه مورد مصرف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/75002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول