اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 1100 میلیون ریال اعتبار

10 طرح کشاورزی در اردل به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اردل از تصویب 10 طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر یک هزار و 100 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

10 طرح کشاورزی در اردل به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، اظهار داشت: 10 طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر یک هزار و 100 میلیون ریال در این شهرستان به تصویب رسید.

وی افزود: این 10 طرح در چهار زمینه احداث مزارع پرورش ماهی، احداث گلخانه، نوسازی و تجهیز اماکن دامی و خرید ماشین‎آلات کشاورزی به تصویب رسیده است.

خسروی با اشاره به اهمیت کشاورزی در توسعه پایدار، گفت: کشاورزی پایدار نوعی کشاورزی است که در راستای منافع انسان بوده، کارایی بیشتری در استفاده از منابع دارد و با محیط در توازن است.

فرماندار شهرستان اردل ادامه داد: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه امری ضروری قلمداد می‌شود، در میان اهداف مورد نظر، بهبود و تقویت رشد اقتصادی و کاهش فقر، بهبود امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی بسیار مهم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیر مستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک کرده و در نتیجه موجب خلق فرصت‌های شغلی جدید می‎شود.

خسروی تأکید کرد: به عبارت دیگر کشاورزی نقش مهمی در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد روستایی دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت کشاورزی مکانیزاسیون، گفت: مکانیزاسیون استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار است.

فرماندار شهرستان اردل یکی از اهداف مکانیزاسیون را افزایش تولید و کسب سود بیشتر برشمرد و ادامه داد: افزایش تولید با افزایش سطح زیر کشت و افزایش مقدار تولید در واحد سطح میسر می‌شود و مکانیزاسیون در پی اجرای هر دو روش است.

وی عنوان کرد: یعنی از یک طرف با افزایش تعداد و ظرفیت ماشین‌ها و نیز احیای زمین‌های بایر، سنگلاخی و فقیر باعث افزایش سطح زیر کشت می‌شود و همچنین با بهبود کیفیت کار ماشین‌ها و افزایش دقت آنها بر اساس نیاز گیاه و نیز بهبود سایر عوامل غیرماشینی مثل مسائل خاک شناسی، بهبود کیفیت آبیاری، اصلاح بذر، بهینه سازی عملیات، افزایش تولید در واحد سطح را باعث می‌شود.

خسروی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مکانیزاسیون توانسته با کاهش نیروی کارگری و انجام به موقع عملیات، کاهش چشمگیری در هزینه‌ها و افزایش درآمد داشته باشد که بهره‌وری و ظرفیت بالای ماشین در رسیدن به این هدف نقش عمده‌ای داشته است.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول