اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همت کشاورزان در سال تولید ملی به بار نشست

مزرعه ذرت دانه‌ای در ریگان با 30 نفر اشتغالزایی / برداشت 9 تن محصول از هر هکتار

خبرگزاری فارس: شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرستان ریگان تحقق یافت و مزرعه ذرت دانه‌ای در ریگان به عنوان نمونه استان معرفی شد.

مزرعه ذرت دانه‌ای در ریگان با 30 نفر اشتغالزایی / برداشت 9 تن محصول از هر هکتار

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان ریگان، تبخیر زیاد آب در زمین‌های کشاورزی و توفان‌های شدید شن نیاز است از سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع استفاده تا از هدررفت آب جلوگیری شود.

سالار بهزادی یکی از کشاورزان شهرستان ریگان برای نخستین‌بار در استان کرمان از سیستم نوین آبیاری برای مزارع ذرت استفاده کرد و این امر سبب افزایش محصولش شده و این مزرعه در استان به عنوان مزرعه نمونه معرفی شده است.

 

وی در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: بیش از 200 هکتار از مزارع خود را به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز کرده است که 100 هکتار برای مزارع خرما و مرکبات و 100 هکتار برای مزارع ذرت استفاده شده است.

این کشاورزی ریگانی افزود: برای اجرای این طرح در مزرعه ذرت بیش از یک‌میلیارد تومان هزینه شده است که بزرگترین طرح در جنوب شرقی استان کرمان است.

 

 

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغالزایی و عمران و آبادانی روستاها در ریگان اعلام کرد و بیان داشت: یکی دیگر از اهداف این کار تحقق به شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

بهزادی تصریح کرد: این طرح برای 30 نفر در شهرستان ریگان اشتغالزایی ایجاد کرده و این مزرعه به عنوان مزرعه علوفه‌ای کشت شد، اما به دلیل شرایط آب و هوایی و ظرفیت خوب منطقه تبدیل به ذرت دانه‌ای شد.

 

9 تن محصول ذرت از هر هکتار برداشت می‌شود

کارشناس زراعت ذرت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در مزرعه ذرت دانه‌ای شهرستان ریگان رقم سینترکراس کاشته شده است.

دهقانی افزود: با توجه به اینکه متوسط استان در زمینه برداشت ذرت از هر هکتار هشت تن است، اما این مزرعه با توجه به اجرای سیستم نوین آبیاری و ظرفیت خوب منطقه از هر هکتار 9 تن محصول  برداشت می‌شود که به عنوان مزرعه نمونه استان شناخته شد.

 

 

 

وی بیان داشت: با توجه به اینکه این مزرعه شرایط بسیار خوبی برای تولید ذرت دارد این نشان می‌دهد که ریگان می‌تواند بهترین قطب تولید ذرت دانه‌ای استان کرمان باشد.

کارشناس زراعت ذرت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از کشاورزان شرق استان کرمان خواست با توجه به ظرفیت این مناطق به کشت ذرت دانه‌ای روی بیاورند و در کنار باغات مرکبات و نخیلات این محصول را کشت کنند.

 

 

ریگان ظرفیت خوبی در زمینه کشت ذرت دارد

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان نیز اظهار داشت: شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرستان ریگان تحقق یافت و مزرعه ذرت دانه‌ای در ریگان به عنوان نمونه استان کرمان معرفی شد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان افزود: این مزرعه ذرت کاملا مکانیزه و با سیستم‌های نوین آبیاری یک مزرعه آزمایشی آموزشی است که بیشتر کارهای ترویج در این مزرعه انجام می‌شود.

 

 

جلالی عنوان کرد: تاکنون 100 هکتار از مزارع آموزشی آزمایشی در شهرستان ریگان احداث شده است که این نشان می‌دهد شهرستان ریگان ظرفیت خوبی در زمینه کشت ذرت دانه‌ای در استان کرمان را دارد.

 

مدیرجهاد کشاورزی ریگان بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس استان کرمان است در زمینه تامین ماشین‌آلات کشاورزی و نهاده‌ها نیاز به حمایت دارد تا این شهرستان به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان کرمان تبدیل شود.

وی افزود: به زودی برداشت محصول ذرت دانه‌ای از 52 هکتار از این مزرعه در روستای بمبویان آغاز و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار 9 تن محصول برداشت شود.

................................

گزارش از موسی ملائیان

 

عکس‌ها از محسن رجب‌پور

...............................

انتهای پیام/80014/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول