اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت دولت صورت گرفت

رشد 32 درصدی خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: با مصوبه هیئت دولت و پیگیری نمایندگان این استان، خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان، در مجموع 32 درصد رشد دارد.

رشد 32 درصدی خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، رضا غلامی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان در جهاد کشاورزی گلستان اظهار داشت: البته این مصوبه برای سال 1392 اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی محصولات در پایین‎ترین قیمت از سوی دولت انجام می‎شود که در سال‌جاری قیمت خرید گندم، جو، سویا، کلزا و پنبه به ترتیب 4 هزار و 200 ریال، 3 هزار و 400 ریال، 6 هزار و 620 ریال، 7 هزار  ریال و 10 هزار و 500 ریال بوده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به این مصوبه سال آینده قیمت خرید تضمینی محصولات مذکور به ترتیب به 6 هزار و 500 ریال، 4 هزار و 500 ریال، 7 هزار و 800 ریال، 10 هزار ریال و 14 هزار ریال خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس قیمت این محصولات به ترتیب 7/54، 3/32، 4/31، 8/42 و 3/33 درصد رشد خواهد داشت.

غلامی با اشاره به تقویت بخش کشاورزی توسط همه مسئولان و خود کشاورزان گفت: در این راستا، تشکل‎های کشاورزی به صورت تخصصی، نقش مهم و تعیین‎کننده‎ای دارند و اگر این تشکل‎ها شکل بگیرند، راحت‎تر می‎شود، کارها را انجام داد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان افزود: همه کشاورزان باید عضو این انجمن یا تشکل باشند، زیرا از این پس عمده فعالیت‎ها از این قسمت پیگیری خواهد شد.

به گفته غلامی، اگر یک انجمن و تشکل با هیئت مدیره قوی، پای میز مذاکره باشد، مشکلات سریع‎تر مرتفع می‎شود.

وی بیان داشت: در بخش‎های مختلف، توافق برای شکل‎گیری این تشکل‎ها، انجام شد، اما این کارها بنا به دلایلی از سوی خود صاحبان مشاغل عملی نشد، اما در اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن، این کارها انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این مسئول تاکید کرد: امروز در دنیا، در بحث اقتصادی، تشکل‎ها پیشرو هستند و همین تشکل‎ها اقتصاد کشور را پیش می‎برند.

غلامی با اشاره به اینکه ثبات درآمد کشاورز از محورهای مهم کشاورزی است تا این کار به عنوان یک شغل، ثابت در نظر گرفته شود یادآور شد: مشکلات و ضررهایی که به بخش کشاورزی وارد می‎شود، باعث شده تا کشاورز این کار را به عنوان شغل ثابت نداند و به مشاغل دیگر بپردازد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: بخشی از درآمد کشاورزان، صرف تهدید خطراتی می‎شود که در طول سال از قبیل سیل، آتش‎سوزی و موارد دیگر، کشاورزی را تهدید می‎کند، به همین دلیل جلساتی را با بیمه‎های مختلف و بیمه تکمیلی برگزار کرده‎ایم، تا فرهنگ بیمه در بین کشاورزان همگانی شود که این امر می‎تواند ضررهای این بخش به کشاورزان را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه اقلیم و آب و هوا نیز یک آسیب محسوب می‎شود تصریح کرد: در این بخش، توسعه شبکه‎های آبیاری، آبیاری تحت فشار، زهکشی مزارع و زمین‎های کشاورزی و ایجاد آب‎بندان از اولویت‎های مهم استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آفات و بیماری‎ها هم به کشاورزی ضرر می‎زند، اما ما همه کار می‎کنیم تا این خطرات کاهش یابد، با این وحود باز هم مشاهده می‎شود که میزان عملکرد کشاورزان پایین‎تر از حد انتظار است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه کشاورزان نمونه، در واقع جهت‎دهنده به سایر کشاورزان هستند اذعان داشت: وقتی شرایط، محیط، کارگر، آب و هوا، زمین و غیره برای همه یکسان است، انتظار داریم سایر کشاورزان مانند این نمونه‎ها، بتوانند محصولات بیشتری ارائه کنند.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول