اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

بخش کشاورزی سهم عمده‌ای در اشتغال پایدار در خراسان‌رضوی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: کشاورزی خراسان‌رضوی نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار در این استان دارد.

بخش کشاورزی سهم عمده‌ای در اشتغال پایدار در خراسان‌رضوی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در جلسه ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی،در زمینه تعداد طرح‌های عقد قرارداد شده با بانک رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اگر چه اقدامات صورت گرفته در اجرای این طرح قابل تقدیر است ولی هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان‌رضوی در زمینه کشاورزی افزود: با توجه به سطح زیر کشت و تنوع تولید محصول در این استان، انتظار می‌رود که اجرای این طرح با شتاب و سرعت بیشتری دنبال شود.

فروزان‌مهر گفت: هم‌اکنون از مجموع 278 میلیارد تومان اعتبار مصوب بخش کشاورزی 50 درصد در مرحله عقد قرارداد است که بانک عامل استان باید با رعایت قوانین و ضوابط در فرآیند بررسی‌ها تسریع کند.

استاندار خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: مبلغ 75 میلیارد تومان دیگر نیز به اعتبار مصوب خراسان‌رضوی افزوده شده است که به تناسب بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

وی به موضوع اشتغال‌زایی این طرح‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمن حوزه اقتصاد کشور را نشانه گرفته است و بیکاری به عنوان بزرگ‌ترین معضل اجتماعی در جوامع محسوب می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح توسعه کشاورزی نگاه خرد به اشتغال‌زایی در کنار اجرای طرح‌های توسعه‌ای بوده است.

استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر نگاه کیفی در توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد: با توجه به مزیت‌های نسبی در بخش کشاورزی استان باید در زمینه ایجاد مشاغل پایدار برنامه‌ریزی شود.

فروزان‌مهر ایجاد صنایع تبدیلی با محوریت بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده در این بخش را از دیگر موارد حائز اهمیت توصیف و بر ارائه الگو و تنوع در کشت تاکید کرد و افزود: این مهم به رشد پایدار در بخش کشاورزی منجر می‌شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول