اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت

اهداء بیش از 110 هزار سی‌سی خون توسط عزاداران آبادانی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز انتقال خون آبادان گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از 110 هزار سی‌سی خون توسط عزاداران این شهرستان اهدا شد.

اهداء بیش از 110 هزار سی‌سی خون توسط عزاداران آبادانی

سید هادی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: هرسال و در برخی از ایام همچون تاسوعا و عاشورای حسینی و شب‌های قدر شاهد افزایش تعداد اهداکنندگان خون در شهرستان هستیم.

وی افزود: با توجه به این پیش‌بینی‌های لازم انجام و سازمان انتقال خون آبادان در روزهای تاسوعا و عاشورا در نوبت صبح و بعدازظهر به مردم ارائه خدمات داد.

رئیس مرکز انتقال خون آبادان ادامه داد: بر این اساس و در طول این دو روز 306 نفر برای اهدای خون به مرکز انتقال خون آبادان مراجعه کردند.

موسوی تصریح کرد: از این تعداد 246 نفر موفق به اهدا خون شدند و مابقی نیز به دلایل متعدد امکان خون‌گیری از آنها وجود نداشت.

وی اضافه‌کرد: حضور این تعداد اهداکننده خون در دو روز آمار بسیار خوبی است که عزاداران آبادانی این اقدام را انجام داده‌اند.

رئیس مرکز انتقال خون آبادان خاطرنشان‌کرد: البته در صورتی که شرایط جوی بهتر بود قطعاً تعداد بیشتری برای اهدا خون به این سازمان مراجعه می‌کردند.

موسوی افزود: در هر نوبت خون‌گیری 450 سی‌سی خون از اهداکنندگان دریافت می‌گردد.

وی تصریح‌کرد: بر این اساس و در طول تاسوعا و عاشورای حسینی 110 هزار و 700 سی‌سی خون از اهداکنندگان آبادانی دریافت شد.

رئیس سازمان مرکز خون آبادان در خصوص بیشترین نیاز فراورده‌های خونی نیز خاطرنشان‌کرد: همه گروه‌های خونی به طور تقریباً یکسانی مورد نیاز می‌باشد و نمی‌توان در خصوص بیشترین و کم‌ترین‌ نیازهای خونی اظهارنظر کرد.

انتهای پیام/72008/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول