اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

والیبال لرستان در نبود حامی گوشه‌نشین شده است

خبرگزاری فارس: والیبال لرستان به دلیل برخی بی توجهی‌ها از جمله نبود حامی گوشه‌نشین شده است.

والیبال لرستان در نبود حامی گوشه‌نشین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، والیبال کشورمان این روزها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از جمله تیم‌های تراز اول قاره کهن به‌شمار می‌رود.

ورزش والیبال در لرستان نیز هواداران بسیاری دارد و هنوز به یاد داریم زمانی که والیبال لرستان در دهه 50 و 60 فعالیت می‌کرد، سالن‌های شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد کوهدشت والشتر مملو از تماشاگر می‌شد و حتی تعدادی از علاقه‌مندان پشت در‌های بسته می‌ماندند.

شور و اشتیاق مردم در مدتی که لرستان در سطح اول والیبال کشور فعالیت می‌کرد وصف‌ناشدنی بود و در این سال‌ها جوانان پرشماری به ورزش والیبال روی آوردند و چهره‌های خوبی شناسایی شدند.

اما متأسفانه این رشته خیلی زود در لرستان غروب کرد و از یاد رفت و بسیاری از چهره‌های پراستعداد لرستانی به تیم‌های دیگر کوچ کردند.

متولیان امر به دلیل تنگناهای مالی، عشق و علاقه جوانان ورزش‌‌دوست استان را نادیده گرفتند و باعث شدند که روز‌به‌روز این رشته در لرستان کم‌رنگ شود و امروز دیگر جایگاهی برای استان در کشور وجود ندارد و فعالیت هیئت، معطوف به مسابقات استانی و قهرمانی کشور شده است.

استان لرستان توان حضور پرقدرت در لیگ‌های کشوری را دارد و می‌تواند در رشته‌هایی چون والیبال، بسکتبال، دوومیدانی، کشتی و حتی بوکس در لیگ‌های کشوری حضور موفقی داشته باشد.

مسئولان رده بالای استان باید در کنار توجه به فوتبال دیگر رشته‌ها را نیز در نظر بگیرند و باعث حضور این تیم‌ها در لیگ‌های کشوری باشند.

پس از بی‌توجهی به بسکتبال و والیبال امسال نوبت به کشتی رسیده که در لیگ شرکت نکند و تمام این مسائل به مشکلات مالی و نداشتن حامی مربوط می‌شود.

هیئت جدید والیبال علی‌رغم تلاش گسترده‌ای که دارد به دلیل ضعف مالی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد و متولی این هیئت از ضعف مالی گلایه‌مند است.

هیئت والیبال مدت‌ها بود که با سرپرست اداره می‌شد که با درایت نیکو خصال مدیرکل ورزش و جوانان و برگزاری مجمع انتخابات، رئیس جدید این هیئت انتخاب شد و نبی‌الله بهاروند به عنوان سکاندار این رشته انتخاب شد.

حشمت شادابی یکی از بنیانگذاران والیبال در لرستان و چهره آشنای ورزش والیبال مشکلات مالی، بی‌توجهی مسئولان استان و حضور نداشتن در لیگ‌های کشوری را از جمله دلایل گوشه‌نشینی والیبال در استان می‌داند و اعتقاد دارد این عوامل باعث شده تا جوانان انگیزه‌ای برای جذب شدن به والیبال را نداشته باشند.

نبی بهاروند رئیس هیئت والیبال استان لرستان در این‌باره گفت: وظیفه اصلی هیئت سیاستگذاری، ترویج و توسعه این رشته ورزشی در سطح استان است اما تصمیمات سلیقگی مرسوم در تیم‌داری شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی همواره آفتی برای پیشرفت بوده است.

در گذشته باشگاه پاس بهانه‌ای برای ایجاد فضای سالم و پرنشاط در محیطی ورزشی شده بود و نه تنها تمرینات این تیم در حضور انبوه تماشاگر مشتاق برگزار می‌شد، بلکه در روز مسابقات هم چند ساعت قبل از شروع بازی شاهد استقرار تماشاگران بیش از ظرفیت ورزشگاه بودیم و حتی شمار زیادی از تماشاگر پشت درهای بسته می‌ماندند.

رئیس هیئت والیبال استان لرستان گفت: هر مسئولی که به لرستان می‌آید، فوتبال را مورد توجه قرار می‌دهد و امروزه فوتبال به وی‍ژه تیم گهر به عنوان عنصر تبلیغاتی مطرح است و همه می‌خواهند کمک‌رسان گهر باشند اما این در حالی است که دیگر رشته‌های ورزشی نیز حق دارند که از منابع مالی بهره‌مند شوند و در لیگ‌های مطرح کشور حضور یابند.

بهاروند افزود: امروزه توجه به فوتبال به دیگر رشته‌های ورزشی ضربه زده است و ای کاش مسئولان به رشته‌هایی چون والیبال و بسکتبال که می‌توانند با بودجه کمتری موجبات شور و نشاط مردمی را فراهم کنند، توجه می‌کردند.

بهاروند با قدردانی از دستگاه ورزش در حمایت از والیبال گفت: بودجه‌ای که در اختیار ما می‌گذارند، صرف ترویج والیبال در رده‌های مختلف می‌شود و امسال نیز توانستیم با برنامه‌ریزی مطلوب اعضای هیئت و تلاش مجموعه مربیان و ورزشکاران در بخش پایه برتر کشور باشیم.

وی ادامه داد: باید در کنار فوتبال، رشته‌های دیگری را نیز ترویج کنیم و در لیگ شرکت دهیم تا حق ورزش استان به نوعی در ورزش حرفه‌ای ادا شود.

در ادامه نایب رئیس هیئت والیبال لرستان گفت: والیبالیست‎های لرستان به علت نبود حامی از لرستان کوچ کردند.

اسماعیل طولابی افزود: نبود حامی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات والیبال در عرصه باشگاهی است که باعث شده خیلی از بازیکنان شاخص، استان را ترک و در استان‎های هم‎جوار توپ بزنند.

وی تصریح کرد: حضور باشگاه‎ها در مسابقات مختلف باعث شکوفایی و رشد ورزش می‎شود.

نایب رئیس هیئت والیبال لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به مقررات ورزشی، هیئت‌های ورزشی و اداره‌های ورزش و جوانان حق تیم‎داری ندارند اما هنگامی که موضوع مسابقات باشگاه‎ها مطرح می‌شود تمام نگاه‎ها به هیئت و اداره کل ورزش و جوانان برمی‎گردد.

طولابی عنوان کرد: اگر به جدول و برنامه‎های لیگ‎های مختلف نگاه کنیم، خواهید دید که بسیاری از نهادها اقدام به تیم‎داری می‎کنند، اما این امر در ارگان‎های لرستان بیگانه بوده و ورزشکاران شاخص این استان باید کوچ کنند و در استان‎های دیگر به ورزش حرفه‎ای بپردازند.

گزارش محمود داوودی‌نژاد

انتهای پیام/2304/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول