اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

مانور زلزله با مشارکت 230 هزار دانش‌آموز اردبیلی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور هشتم آذر ماه مانور زلزله در مدارس استان اردبیل با حضور 230 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مانور زلزله با مشارکت 230 هزار دانش‌آموز اردبیلی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این مانور در مدارس استان اردبیل اظهار داشت: از ساعت 9 صبح فردا مانور زلزله با به صدا در آمدن زنگ سراسری در کلیه مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان اردبیل برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان با نحوه مقابله با این پدیده و بحران آشنا شوند.

احمد محمودزاده تصریح کرد: این مانور سراسری با هدف فرهنگ‌سازی در کاهش تلفات و آسیب‌های حوادث غیرمترقبه و پناه‌گیری در دفع خطرات زلزله صورت می‌گیرد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه مدیریت بحران استان بتوانیم نتایج خوبی را در این زمینه به دست آوریم.

وی خاطر نشان کرد: با حضور استاندار اردبیل به صورت پایلوت مانور زلزله در آموزشگاه امید انقلاب اردبیل اجرا می‌شود تا توان دانش‌آموزان در این زمینه مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

محمودزاده اضافه کرد: علاوه بر مدیریت بحران استان هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی، نوسازی مدارس و بسیاری از دستگاه‌های دیگر در اجرای این مانور یاریگر ما هستند تا بتوانیم دانش‌آموزان و نسل‌های آینده را با آسیب‌ها و خطرات احتمالی بحران‌های غیرمترقبه آشنا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در کاهش این آسیب‌ها پیشگیری‌های لازم صورت گرفته است، بیان کرد: یکی از این اقدامات بحث مقاوم‌سازی مدارس و تخریب و بازسازی آموزشگاه‌های کهنه و فرسوده است که یکی از اولویت‌های اساسی است که در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

یک‌هزار و 530 کلاس درس مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل به عملکرد مقاوم‌سازی مدارس استان در شش سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و 530 کلاس درس به همت دولت خدمتگزار مقاوم‌سازی شده و حدود پنج هزار و هشت کلاس درس نیز در دست اقدام است.

علی اسلامی با یادآوری اینکه 30 میلیارد تومان در این زمینه اعتبار مورد نیاز است، افزود: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز در حوزه مدرسه‌سازی به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی استان اردبیل را از مناطق زلزله‌خیز اعلام کرد و اظهار داشت: در کشورمان به طور میانگین یک‌هزار زلزله و 3 هزار پس لرزه رخ می‌دهد که در استان اردبیل نیز در طول سال بیش از 100 مورد زلزله به وقوع می‌پیوندد و سالانه 150 تا 200 میلیارد تومان خسارت بر جای می‌گذارد.

اسلامی با اعلام اینکه در هفت سال گذشته به طور میانگین در هر سال 47 تا 50 نفر بر اثر حوادث غیرمترقبه جان باختند، تصریح کرد: حدود 18 درصد حوادث رخ داده در این استان مربوط به زلزله است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: در کنار مانور سراسری زلزله در مدارس ما در طول سال مانورهای متعددی را برای حفظ آمادگی دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌کنیم که نتایج آن بسیار مثبت و مطلوب بوده است.

وی در پایان ادامه داد:‌ مانور زلزله که فردا در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود بستر و زمینه شایسته فراهم می‌آورد تا دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده بتوانند بهتر و بیشتر با زلزله و تلفات و آسیب‌ها و راه‌های پیشگیری از آن آشنا شوند.

انتهای پیام/62006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول