اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خبر داد

برگزاری مانور مقابله با حوادث هفته آینده در خلخال

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از برگزاری مانور مقابله با حوادث غیر‌مترقبه در هفته آینده در شهر خلخال خبر داد.

برگزاری مانور مقابله با حوادث هفته آینده در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان خلخال اظهار داشت:‌ در این مانور قرار است آمادگی کلیه نیروها و دستگاه‌های دخیل در مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد تا آنها با آمادگی کامل در زمان وقوع حوادث احتمالی در سر صحنه حاضر باشند.

وی با اشاره به اینکه جنوب استان به ویژه خلخال از مناطق حادثه‌خیز استان اردبیل به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: وقوع سیل، زلزله و رانش در این شهرستان همه ساله خساراتی را بر جای می‌گذارد که برای کاستن از خسارات احتمالی شایسته است تا چنین برنامه‌هایی در کاستن از آسیب‌های احتمالی شکل گرفته و عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان خلخال ضرورت فراگیر شدن بیمه کشاورزی در جبران خسارات احتمالی به واحدهای دامی و زراعی و باغی را یادآور شد و گفت: کشاورزان باید در این زمینه دقت داشته باشند تا با بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی خود از مزایای بیمه و جبران خسارات بهره‌مند شوند.

محمدی تاکید کرد: قرار نیست خارج از قاعده حمایتی بیمه از کشاورزان و دامداران در صورت وقوع حوادث حمایتی صورت گیرد چرا که دولت خدمتگزار بیشترین تاکید و تمرکزش توسعه بیمه کشاورزی و دامی است.

این مسئول همچنین ضرورت استقرار اکیپ‌های سیار راهداری و امداد و نجات را در آستانه فصل زمستان یادآور شد و بیان داشت: قرار است این اکیپ‌ها در قالب پایگاه شهید غنیمت اسدی مستقر شده و به حادثه‌دیدگان احتمالی در فصل زمستان به ویژه در گردنه صعب‌العبور الماس امدادرسانی کنند.

فرماندار شهرستان خلخال افزود: قرار است ارگان‌ها و نهادهای امدادی و حمایتی با ظرفیتی کامل در خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگان گرفتار در برف و کولاک و حوادث غیر‌مترقبه وارد کار شوند.

محمدی همچنین ضرورت ذخیره‌سازی مناسب سوخت زمستانی در روستاهای فاقد گاز و دوگانه‌سوز شدن واحدهای نانوایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرکت نفت در این زمینه باید همکاری و مساعدت لازم را انجام دهد تا در مناطق روستایی ذخیره‌سازی سوخت زمستانی انجام شده تا مردم با مشکلی خاص مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود همچنین از حضور بسیجیان در صحنه‌های امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در مواقع بحرانی قدردانی کرد و اذعان داشت: بسیجیان در این سنگر نیز همدل و همراه با مسئولان حاضر شده و در یاری رساندن به نیازمندان و حادثه‌دیدگان پیشگام هستند.

انتهای پیام/ 62008/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول