اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران خبر داد

76 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به اینکه این شهرستان 10 باب کتابخانه دارد، گفت: بالغ بر 76 هزار و 664 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی گچساران موجود است.

76 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های گچساران

سید فاضل شکرالله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کتاب نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای دارد و توجه به بحث کتاب و کتابخوانی بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه مطالعه کتاب سبب دانایی و آگاهی هرچه بیشتر افراد از دنیای پیرامون خود می‌شود، افزود: یکی از شاخص‌های پیشرفت هر جامعه‌ای میزان مطالعه کتاب در میان آن جامعه است و با افزایش میزان مطالعه می توان به رشد جامعه کمک کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران یادآور شد: در حال حاضر سرانه مطالعه در جوامع توسعه یافته بیش از سایر جوامع است و این به خاطر توجه ویژه کشورهای توسعه یافته به بحث کتاب و کتابخوانی است.

شکرالله‌زاده توجه ویژه به کتاب را از سوی دستگاه‌های متولی آن ضروری دانست و ادامه داد: تنها با مطالعه کتاب می‌توان به دانش و آگاهی‌های بسیاری از موضوعات مختلف دست پیدا کرد.

6600 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گچساران هستند

وی خاطرنشان کرد: امروزه رسانه‌ها در افزایش مطالعه کتاب در میان افراد جامعه نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانند به راحتی افراد جامعه را به مطالعه کتاب سوق دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به اینکه این شهرستان 10 باب کتابخانه دارد، افزود: بالغ بر 76 هزار و 664 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی گچساران موجود است.

شکرالله‌زاده ادامه داد: از 10 باب کتابخانه موجود در گچساران هشت کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی بوده و بر اساس موقعیت جغرافیایی پنج کتابخانه روستایی و پنج کتابخانه شهری هستند.

وی با یادآوری اینکه تعداد 6 هزار و 600 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گچساران هستند، تصریح کرد: اگر مجموع کتب دانشگاهی و مساجد را به منابع کتابخانه‌های عمومی اضافه کنیم، به ازای هر نفر یک جلد کتاب در کتابخانه‌های گچساران موجود است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران یکی از برنامه‌های این اداره را احداث کتابخانه در نقاط مختلف به خصوص در روستاها عنوان کرد و افزود: از مسئولان می‌خواهیم که نگاه جدی‌تری به کتاب و کتابخانه‌ها داشته  و از کتابخانه‌ها بیشتر حمایت کنند.

انتهای پیام/82001/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول