اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

برگزاری آزمون استخدامی برای کتابخانه‌های تازه تاسیس

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری آزمون استخدامی برای تامین نیروی انسانی کتابخانه‌های تازه تاسیس و کتابخانه‎هایی که ارتقا درجه داشته‌اند خبر داد.

برگزاری آزمون استخدامی برای کتابخانه‌های تازه تاسیس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لفته منصوری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیستمین هفته کتاب در تالار مهتاب اظهار داشت: تعداد کتابخانه‌های عمومی استان از 143 باب در آبان ماه سال گذشته درحال حاضر با 14 درصد رشد به 163 باب رسیده است که لازم است برای کتابخا‌نه‌های جدید کادر کتابدار استخدام شود.

وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط به ازای هر27 هزار و 500 نفر در استان یک باب کتابخانه عمومی وجود دارد.

منصوری همچنین با اشاره به رشد 5 هزار و 73 متر مربعی زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار کرد: زیر بنای کتابخانه‌های عمومی استان در حال حاضر به 80 هزار و 419 متر مربع رسیده است.

وی افزود: بر این اساس سرانه دسترسی به فضای کتابخانه‌ای نیز از 1.66سانتی متر به 1.57سانتی متر برای هر 100 نفر ارتقا یافته است.

منصوری با بیان اینکه براساس سند چشم انداز ایران 1404 سرانه مطلوب فضای کتابخانه‌ای برای هر 100 نفر ایرانی هشت مترمربع در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به برنامه زمان بندی شده برای رسیدن به این هدف تا پایان سال 1391 باید به سرانه 2.26مترمربع به ازای هر 100 نفر برسیم.

مدیرکل کتابخانه‌های خوزستان گفت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان با 34 هزار و 900 نفر افزایش از 142 هزار و 400 عضو در آبان ماه سال گذشته هم اکنون به 177 هزار و 300 نفر عضو رسیده است.

وی از ارتقای سرانه عضویت در استان خبر داد و افزود: براساس این آمار، سرانه عضویت از 3.2عضو به 3.95 عضو به ازای هر یکصد نفر ارتقا یافته است و این در حالی است که برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید سرانه عضویت در استان تا پایان سال جاری به 5.97 عضو به ازای هر یکصد نفر برسد.

منصوری با اشاره به اینکه عضویت 35 درصد کل جمعیت ایران در کتابخانه های عمومی از اهداف سند چشم انداز است، اظهار کرد: به منظور دستیابی به این هدف عضویت در کتابخانه‌های عمومی باید سالانه با نرخ دو درصد تثبیت شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تعداد کتب موجود در کتابخانه‌ها را در حال حاضر یک میلیون 723 هزار و 500 جلد اعلام کرد و گفت: سرانه کتاب هر 100 نفر شهروند خوزستانی 38 جلد است.

وی ادامه داد: هدف گذاری سند چشم انداز توسعه در شاخص نسخه کتاب، دستیابی به 800 نسخه برای هر 100 نفر ایرانی تا سال 1404 است که بر این اساس طبق برنامه زمان بندی شده سهم استان خوزستان فراهم آوری 2 میلیون و 719 هزار و 350 جلد کتاب و رسیدن به سرانه 59 جلد برای هر 100 نفر خوزستانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان همچنین از راه‌اندازی 80 بخش فعال کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان خبر داد و افزود: با توجه به تأثیر عمیق مطالعه در رشد روحی و روانی قشر کودک و نوجوان، و اهمیت ایجاد عادت به مطالعه و عشق به کتابخوانی در بین این قشر راه‌اندازی بخش کودک و نوجوان در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی قرار گرفته است.

وی افزود: تمام فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های استان در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و ارتقا سرانه مطالعه مفید شهروندان است.

منصوری برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برشمرد و گفت: در این مسابقات بیش از 42 هزار نفر از شهروندان شرکت کرده و استان خوزستان در این بخش در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/72007/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول