اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

روحانیت بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روحانیت بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی است که در محرم می‌تواند حماسه تاریخی عاشورا را از زوایای مختلف برای مردم تبیین کند.

روحانیت بزرگ‌ترین شبکه تبلیغاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی در همایش طلایه‌داران تبلیغ که ظهر امروز با حضور احمد اعجم استاندار قزوین، طاهرخانی معاون سیاسی امنیتی استاندار، سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان، وعاظ و روحانیون استان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تا به حال هرچه در زمینه عاشورا شنیده‌ایم در بعد زمینی بوده است و ما باید بعد آسمانی این حماسه تاریخی را که از آن بی‌خبر هستیم، بفهمیم.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا به دلیل ویژگی‌های بزرگی که در دل خود داشته تاکنون زنده مانده است، افزود: در این بین باید به نقش ویژه رهبری این قیام حماسی به رهبری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: در این میان می‌توان با قاطعیت سوگند یاد کرد که معنویت، عصمت، فداکاری، گذشت و آزاده‌خواهی از مهمترین خصیصه‌هایی بود که این امام همام در این راه به میدان آ‌ورد.

نعمت‌الهی با بیان اینکه هدف امام حسین (ع) در واقعه تاریخی عاشورا صرفا به خاطر زنده نگهداشتن دین مبین اسلام و در راستای حفاظت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، عنوان کرد: قیام امام حسین (ع) منطبق با اصول و موازین دینی رقم خورد به نحوی که از خودگذشتگی در تمام صحنه‌های عاشورا موج می‌زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امام حسین (ع) نه برای مقام دنیایی قیام کرد و نه برای نیازهای مادی دنیا بلکه نمی‌خواست بیعت با لشگریان کفر را بپذیرد و همین موضوع دلیل محکمی شد تا در این مسیر گام بردارد و بزرگترین حماسه تاریخ بشریت را خلق کند.

وی با بیان اینکه واقعه عظیم کربلا خود یک دانشگاه بزرگ محسوب می‌شود، اضافه کرد: این حادثه به نوعی جنگ حق و باطل بود و در این مسیر خیلی‌ها مورد آزمون امام قرار گرفتند که در پایان عده‌ای بسیار کم از یاران آن حضرت توانستند سربلند از آزمون پیروی از ولایت بیرون بیایند.

نعمت الهی در خاتمه با اشاره به اینکه محرم و واقعه بزرگ عاشورا بهانه‌ای است تا ابعاد این حماسه بزرگ را برای نسل‌های امروز به ویژه نسل جوان بازگو کنیم، یادآور شد: قشر عظیم روحانیت و مبلغان دینی بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی هستند که می‌توانند در این مسیر گام‌های بزرگی را بردارند و با راهنمایی‌های ارشادگونه خود به نحو صحیحی نسل امروز را با سجایای اخلاقی و معنوی این واقعه بیشتر آشنا کنند.

انتهای پیام/77004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول