اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر خبر داد

معاینه چشم 4 هزار کودک خرمشهری در طرح بینایی سنجی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: همزمان با طرح بینایی سنجی کشوری چهار هزار کودک خرمشهری برای انجام معاینات تنبلی چشم به پایگاه‌های اداره بهزیستی خرمشهر مراجعه کرده‌اند.

معاینه چشم 4 هزار کودک خرمشهری در طرح بینایی سنجی

شهید سهیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: در حدود چهار هزار کودک 3 تا 6 سال خرمشهری در طرح بینایی سنجی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این طرح به منظور مشارکت خانواده‌هایی که تا کنون موفق به معاینه چشم فرزندانشان نشده‌اند تا پایان آذر ماه سال جاری تمدید شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر ادامه داد: در حال حاضر 60 پایگاه شهری و 40 پایگاه روستایی در خرمشهر فعال بوده و خانواده‌های خرمشهری با مشارکت در این طرح از عارضه‌های چشمی مانند تنبیلی و نابینایی فرزندانشان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به جامعه هدف برای مشارکت خانواده‌‌های خرمشهری در این طرح گفت: جامعه هدف برای اجرای این طرح در بین خانواده‌های خرمشهری 11 هزار کودک و خردسال خرمشهری است.

سهیلی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص عدم استقبال خانواده‌های خرمشهری از این طرح گفت: جامعه هدف ما در روستاها برآورده شده اما خانواده‌های شهری مشارکت فعالی در این طرح نداشتند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل عدم استقبال خانواده‌های خرمشهری با وجود تبلیغات گسترده عدم آشنایی آنان با بیماری‌ تنبلی چشم و اهمیت ندادن به مقوله سلامتی چشم کودکانشان است.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر ادامه داد: بیشتر خانواده‌های خرمشهری فکر می‌کنند که فرزندانشان از سلامت کافی در این حیطه برخوردار بوده و نیازی به معاینه چشم ندارند.

وی در همین رابطه بیان کرد: خانواده‌های خرمشهری باید هرچه سریعتر در طرح تنبلی و بینایی سنجی چشم فرزندان 3 تا 6 ساله خود شرکت کرده و از صحت و سلامت چشم خردسالانشان آگاهی پیدا کنند.

سهیلی در پایان گفت: این طرح همچنان تا پایان آذر ماه فعال بوده و رابطین اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر با حضور در پایگاه‌های شهرستان خرمشهر پذیرای کودکان هستند.

انتهای پیام/72002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول