اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره بهزیستی

600 کودک چرامی سنجش بینایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان چرام گفت: حدود 600 کودک سه تا شش ساله چرامی در طرح معاینه و سنجش بینایی این شهرستان در 22 پایگاه سنجش شدند.

600 کودک چرامی سنجش بینایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، کیسان صادقیان صبح امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌‌های سنجش بینایی در این شهرستان اظهار کرد: طرح سنجش تنبلی چشم از اول آبان تا 15 آذر به صورت فراگیر اجرا شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان چرام کودکان سه تا شش سال را مشمول اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید در سنجش بینایی چشم فرزندان خود تعلل نکنند و هر چه سریع‌تر و قبل از اتمام طرح مربوطه به مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: این طرح به همت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی هر ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های چشمی را می‌توان در کودکی درمان کرد، گفت: پیشگیری از بیماری‌ها در سنین کودکی بسیار مؤثرتر از دوران بزرگسالی است.

صادقیان با بیان اینکه این طرح در 22 پایگاه شروع شده است، متذکر شد: تاکنون حدود 600 کودک سه تا شش ساله تست شده‌اند.

رئیس بهزیستی چرام با اشاره به اینکه کودکان دچار مشکل تنبلی چشم به متخصص چشم پزشک طرف قرارداد معرفی می‌شوند، گفت: بینایی مهم‌ترین حس آدمی است که باید در این راستا مراقبت لازم را به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در کودکان، معاینه چشمی نقش بسیار مهمی در تکامل بینایی کودک دارد، افزود: از آن‌جایی که بینایی نقش مهمی در فرایند یادگیری کودکان دارد، اهمیت معاینات دوره‌ای در کودکان دو چندان است.

صادقیان تصریح کرد: اگر کودک شما از نظر درسی در مدرسه مشکل دارد و یا در خواندن و یادگیری دچار مشکل است باید جهت اطمینان از عدم مشکلات چشمی معاینه شود.

انتهای پیام/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول