اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان بهزیستی مطرح کرد

وجود 1800 مرکز خدمات توان پزشکی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: یک هزار و 800 مرکز توان پزشکی در سراسر کشور وجود دارد

وجود 1800 مرکز خدمات توان پزشکی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، یحیی سخنگویی صبح امروز در سی و سومین همایش معاونان توانبخشی سراسر کشور که در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: این همایش به منظور تبیین سیاست‌های حوزه توانبخشی و جواب‌دهی به سوالات معاونان برای رفع مشکلات آنها  در استان‌ها برگزار می‌شود تا به این وسیله بتوانیم به توسعه اهداف حوزه توانبخشی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 800 مرکز زیر خدمات توان پزشکی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: با ترخیص معلولان از مراکز شبانه‌روزی شاهد حضور توانمندی معلولان در جامعه خواهیم بود و آنها نه تنها از مراکز خارج می‌شوند بلکه صاحب شغل یا حرفه‌ای شده و به استقلال خواهند رسید.

سخنگویی تصریح کرد: آنچه سازمان بهزیستی را منحصر به فرد می‌کند حضور حوزه توانبخشی در سازمان است چرا که این حوزه یکی از ممتازترین حوزه‌ها در سطح کشور محسوب می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مراقبان خانگی چندین معلول تحت نظر متخصصان قرار خواهند گرفت که سبب ارتقا خدمات توانبخشی برای کسانی می‌شود که دارای معلولیت شدید هستند و نمی‌توانند به مراکز مراجعه کنند.

سخنگویی افزود: در سراسر کشور سازمان‌های مردم نهاد  برای ارائه خدمت به جامعه هدف تاسیس شدند که تعامل خوبی با سازمان بهزیستی دارند و سازمان می‌تواند بخشی از وظایف خود را به آنها واگذار کند تا هم به آنها بها داده و هم باری از خود کم کند.

وی هدف خود را توانمندسازی را ارتقا معلولان از وضعیت موجود  دانست و تصریح کرد: توانمندسازی به این معنا است که فرد دیده و شنیده شود و خدمات ما در مسیر ارتقا مصرف شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور تصریح کرد: توانبخشی نخستین پاسخ به نیاز معلول و مجموعه خدماتی است هدفمند برای مدت زمان محدود که برای ارتقا توانمندی‌های جسمی، ذهنی و روانی به افراد داده می‌شود تا توانایی فرد را به بالاترین سطح  ممکن ارتقا دهد.

انتهای پیام/86010/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول