اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده

مبلغ پیشنهادی حقوق کارگران در خراسان‌رضوی اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی گفت: مبلغ حقوق کارگران با توجه به نرخ تورم و قیمت کالا تعیین می‌شود و قرار است در هفته آینده مبلغ پیشنهادی حقوق کارگران اعلام شود.

مبلغ پیشنهادی حقوق کارگران در خراسان‌رضوی اعلام می‌شود

احسان سهرابی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: کانون هماهنگی کار یک تشکل قانونی و صنفی است.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی افزود: شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی یک بسته پیشنهادی در ارتباط با مشکلات کارگران خراسان‌رضوی و کل کشور مانند معیشت، بیمه بیکاری، بهداشت و درمان را به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین در 300 نسخه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

سهرابی خاطر نشان کرد: دستمزد کارگران با توجه به نرخ تورم تعیین می‌شود و اختلاف نظر بین مرکز آمار ایران و بانک مرکزی که در مورد نرخ تورم دارند و با مشخص شدن این نرخ، در هفته آینده با توجه به قیمت کالا و نرخ تورم مبلغ پیشنهادی حقوق کارگران در خراسان‌رضوی اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: برای رفاه کارگران قرار بود بن‌کارت‌هایی در سبد کالا گذاشته شود که در این بن‌کارت‌ها مبلغ یک‌میلیون و 500 هزار تومان با بازپرداخت 24 ماهه به کارگران داده می‌شد تا کمکی به افراد کم درآمد باشد؛ اما هنوز این موضوع در خراسان‌رضوی محقق نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی در ارتباط با بیمه کارگران اظهار کرد: طبق آئین‌نامه اجرایی اگر کارگری 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب کار کند و غیبت او از 10 روز به 11 روز برسد، آن کارگر دیگر با 20 سال سابقه متوالی بازنشسته نمی‌شود و پنج سال جریمه می‌شود و در مجموع با 25 سال کار متناوب بازنشسته می‌شود که این موضوع در بسته پیشنهادی شورای هماهنگی کار خراسان‌رضوی ذکر شده است.

سهرابی یادآور شد: در ارتباط با بیمه مشاغل سخت قرار بود کارگری که 20 سال کار سخت و زیان‌آور داشته، بازنشستگی پیش از موعد داشته باشد و شورای هماهنگی کار از طریق کمیسیون بهداشت و درمان این موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/70002/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول