اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار و تعاون آمل:

64 درصد حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آمل گفت: 64 درصد حوادث ناشی از کار در این شهرستان به کارگران بخش ساختمانی اختصاص یافته است.

64 درصد حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به خطرات زیادی که کارگران ساختمانی را تهدید می‌کند، بیان کرد: بیش از 50 هزار کارگر در این شهرستان مشغول به کار هستند که 3 هزار نفر آنها در بخش ساختمانی فعالیت دارند.

وی در نگاهی آماری به تعداد کارگران ساختمانی این شهرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها شش درصد از کارگران این شهرستان را بخش ساختمانی به خود اختصاص داده است ولی حادثه‌های حین کار ما در این بخش به بیش از 64 درصد می‌رسد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل اضافه کرد: از 130 حادثه ناشی از کار سال جاری در این شهرستان 83 حادثه مربوط به کارگران ساختمانی بوده که افراد با حوادث وخیمی نظیر فوت، نقص عضو و قطع نخاع روبه‌رو شدند.

رمضانی با تاکید بر اینکه با اعضای شورای اسلامی شهر، نظام مهندسی و انبوه‌سازان برای صیانت از کارگران ساختمانی و ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی برای کاهش حوادث ناشی از کار وارد مذاکراتی شدیم، عنوان کرد: درصدد تشکیل جلسه با انبوه‌سازان این شهرستان هستیم.

وی یادآور شد: باید انبوه‌سازان و پیمانکاران ساختمانی به تکلیف خود در راستای صیانت از نیروی کار آگاه بوده تا در کارگاه‌های ساختمانی برای رفع نواقص و نقاط حادثه‌خیز اقدام شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: تمکین نظام مهندسی به استقرار ناظر مقیم در پروژه‌های ساختمانی و رعایت پیمانکاران، سازنده‌ها و ناظران نسبت به رعایت مبحث 12 مقررات ملی ساختمان از جمله مباحث برای رایزنی با دستگاه‌های متولی برای کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی است.

وی در پایان گفت: در جلسه‌ای با اعضای نظام مهندسی نیز همه به موارد مطرح شده در مورد صیانت از نیروی کار و ایجاد فضایی مطلوب برای کار و رفع نقاط حادثه‌خیز اذعان داشتند.

انتهای پیام/86012/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول