اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اعلام کرد

پوشش 75 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان سمنان از پوشش 75 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سال‏جاری در این استان خبر داد.

پوشش 75 درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان سمنان، امیر خراسانی در نشستی با مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: 15 روز اول تولد نوزادان بهترین زمان برای تشخیص بیماری و معلولیت‏هاست و صدور شناسنامه نیز در همین دوره انجام می‏شود.

وی هدف از اجرای طرح غربالگری را تشخیص و مداخله به‏هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران به منظور کشف نقص‏های شنیداری و انجام مداخله زودهنگام عنوان کرد که مشتمل بر سه بخش غربال، تشخیص و مداخله است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اظهار داشت: بسیاری از معلولیت‏هایی که برای کودکان ایجاد می‏شود به دلیل کمبود دانش، نبود مراقبت‏های ایمنی لازم، نبود تشخیص و مداخله زودهنگام است.

وی تصریح کرد: با افزایش سطح آگاهی و اطلاعات والدین می‏توان از بسیاری از معلولیت‏های مادرزادی و اکتسابی پیشگیری کرد.

خراسانی آموزش را عامل اساسی تغییر نگرش و ارتقای رفتارهای سالم افراد در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: علت بسیاری از معلولیت‏ها، بیماری‏هایی است که با اندکی توجه و عاقبت‏اندیشی می‏توان از آنها جلوگیری کرد و این تغییر نگرش در کاهش بسیاری از بیماری‏ها و معلولیت‏ها مؤثر است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان به هزینه‏های بالای درمان معلولان اشاره کرد و افزود: معلولیت برای فرد و جامعه هزینه‏های بالایی به همراه دارد و این امر، توجه کشورها را بیش از پیش به امر پیشگیری واداشته است.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول