اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل خبر داد

اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی بابل از اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان در مازندران خبرداد و گفت: این طرح برای کنترل تعداد ناشنوایان در سطح استان توسط سازمان بهزیستی با امکانات موجود در حال اجراست.

اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان در مازندران

محمد عموزاده در حاشیه دومین همایش سراسری کانون ناشنوایان مازندران در بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با اشاره به اینکه 300 نفر ناشنوا عضو  کانون ناشنوایان بابل هستند  گفت: 300  نفر ناشنوا عضو  کانون ناشنوایان بابل  و دارای پرونده هستند که برای بیش از 250 نفر کارت عضویت کانون ناشنوایان صادرشده است.

این مسئول بیان داشت: از بین 300 نفر عضو کانون ناشنوایان بابل، 40  درصد زن، 60 درصد مرد،60 درصد متاهل  و 25 نفر نیز دانشجو هستند. 

وی بیان داشت: تعداد ورزشکاران صاحب نام کشوری و استانی در بابل 40 نفر بوده که در رشته‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس بهزیستی بابل از اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان در مازندران خبرداد و گفت: برای کنترل تعداد ناشنوایان و نحوه درمان طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سطح استان توسط سازمان بهزیستی با امکانات موجود در حال اجرا است.

عموزاده تصریح کرد: اداره بهزیستی برای پاسخگویی به شهروندان برای جلوگیری از بروز معلولیت ازجمله ناشنوایی، باتوجه به فعالیت واحد ژنتیک اداره‌، آماده پاسخگویی، به‌ویژه برای زوج‌هایی  است که در آستانه ازدواج قراردارند.

وی افزود: زوج‌هایی که ازدواج کردند و از این مزایا استفاده نکردند، می‌توانند برای مشاوره به واحد‍ ژنتیک اداره مراجعه و اطلاعات لازم را کسب کنند، توصیه ما به خانواده‌هایی است که ازدواج فامیلی دارند و فاکتور معلولیت در آنها وجود دارد‌.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول