اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان:

90 درصد نوزادان گیلان غربالگری ناشنوایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از غربالگری ناشنوایی 90 درصد نوزادان استان در بدو تولد خبر داد.

90 درصد نوزادان گیلان غربالگری ناشنوایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مناسبت هفته ناشنوایان از دوم تا هشتم مهر اظهار کرد: ناشنوایی یکی از معلولیت‌هایی است که سازمان بهزیستی به آن خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در گیلان 5 هزار و 543 نفر ناشنوا و کم‌شنوا در استان وجود دارند، افزود: اکنون در گیلان حدود 92 درصد کودکان پس از تولد غربالگری ناشنوایی می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: در این طرح غربالگری کودکان در صورت داشتن مشکل به متخصصان معرفی شده و نسبت به کاشت حلزون داخل گوش آنها اقدام می‌شود تا از ناشنوایی جلوگیری به عمل آید.

وی پرداخت یارانه برای جراحی گوش را بر عهده بهزیستی دانست و تصریح کرد: برخی‌ کودکان نیز نیاز به سمعک دارند که خدمات به آنها ارائه می‌شود.

به گفته کوچکی‌نژاد سال گذشته هزینه کاشت حلزون 21 نفر از نوزادان که مشکل شنوایی داشتند توسط بهزیستی استان پرداخت شد.

وی آموزش زبان اشاره به ناشنوایان را از جمله برنامه‌های بهزیستی استان عنوان کرد و یادآور شد: مراکز ناشنوایی رشت به کودکان زیر شش سال آموزش می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی گیلان از فعالیت سه کانون ناشنوایان سازمان‌های مردم‌نهاد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کانون‌ها از بهزیستی استان مجوز دارند و خدمات ارائه می‌دهند.

وی هزینه جراحی کاشت حلزون را حدود 6 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: دو تا سه میلیون تومان از این مبلغ توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

کوچکی‌نژاد یادآور شد: اکنون به 100 نفر دانشجویان ناشنوا از مقطع کاردانی تا ارشد و نیز 550 نفر از دانش‌آموزان شهریه دانشگاهی پرداخت می‌شود.

ا‌نتهای پیام/غ20/پ300

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول