اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قبل از آغاز سال زراعی 92 انجام می‌شود

لایروبی کانال‏های آبیاری سیل‌زده در زنجان/ اعتبار 630 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: قبل از آغاز سال زراعی 92 همه کانال‏های آبیاری سیل‌زده در استان زنجان لایروبی می‎شوند.

لایروبی کانال‏های آبیاری سیل‌زده در زنجان/ اعتبار 630 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی

محمدرضا نهاوندی‏پور امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: عمده خسارت سیل‎های اخیر شهرستان ماهنشان در بخش شیلات اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده خسارت‎های وارد شده در شهرستان‎های ایجرود و زنجان به بخش‎های زراعی و باغی بوده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته برای خسارت‌دیدگان تسهیلات بانکی تعلق می‎گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون همه متقاضیانی که در شهرستان ماهنشان و زنجان طرح توسعه کشاورزی ارائه کرده‎اند به بانک‎های مورد نظر معرفی شده‎اند، تصریح کرد: پرونده 10 چاه کشاورزی که بر اثر جاری شدن سیل در شهرستان ماهنشان پر شده به بانک‏های استان معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای ترمیم و بازسازی ضروری بخش‏هایی از کانال‎های آبیاری کشاورزی در شهرستان‎های ماهنشان و زنجان انجام شده است، اضافه کرد: بر اساس تعهدات صورت گرفته تا اسفند ماه سال‌جاری و قبل از آغاز سال زراعی همه کانال‎های آبیاری لایروبی شده و تحویل داده می‎شود.

*تامین اعتبارات لایروبی کانال‏‏‌ها در مناطق سیل‌زده زنجان

نهاوندی‎پور یادآور شد: در حال حاضر اعتبارات مورد نیاز برای لایروبی کانال‎های آبیاری کشاورزی در مناطق سیل‌زده استان زنجان تامین و این پروژه به پیمانکاران تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای انتقال آب به زمین‏های زراعی کانال‎های لایروبی شده در برخی از روستاهای استان زنجان تحویل داده شده است، تصریح کرد: قنات‎های آسیب دیده برخی از روستاها نیز آماده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در مجموع 630 میلیارد ریال اعتبار برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: افزایش سرمایه در گردش نیز در این اعتبار پیش‎بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه ‎بر بانک کشاورزی چهار بانک دیگر در استان زنجان برای پرداخت تسهیلات مشخص اعلام شده است.

نهاوندی‎پور همچنین از حمایت 50 درصدی مردم روستای "ائل بلاغی" برای لایروبی کانال‎های آبیاری کشاورزی خبر داد و افزود: 50 درصد از اعتبارات نیز توسط بخش دولتی تامین می‏‌شود.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول