اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمه محصولات کشاورزی کردستان خبر داد

خسارت 270 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیربیمه محصولات کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی 91-90، 270 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

خسارت 270 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کردستان

اسعد فهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 90 میلیارد ریال در اثر سرمازدگی و 40 میلیارد ریال هم در اثر گرمازدگی به بخش زراعت استان خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: 20 میلیارد ریال نیز بر اثر عواملی همچون تگرگ، سیل، خشکسالی و سایر عوامل دیگر به بخش زراعت استان خسارت وارد شده است.

وی میزان خسارت وارد شده به بخش باغی استان را 40 میلیارد ریال خواند و بیان داشت: سرما بیشترین عامل خطری است که باغات استان با آن مواجه‌ می‌شوند.

مدیر بیمه محصولات کشاورزی کردستان اظهار داشت: 30 میلیارد ریال خسارت وارده شده به باغات استان در سال زراعی 91-90، مربوط به سرما بوده و 10 میلیارد ریال هم به سایر عوامل همچون تگرگ مربوط می‌شود.

فهیمی خاطرنشان کرد: به بخش دام و طیور استان نیز در سال زراعی ذکر شده 80 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

وی تعداد افراد بیمه‌گذار استان در سال زارعی گذشته را 91 هزار و 59 نفر ذکر کرد و بیان داشت: در این مدت 61 هزار و 252 نفر اقدام به بیمه 537 هزار و 275 هکتار از اراضی زراعی خود کردند.

وی ادامه داد: در زیر بخش باغات هم 6 هزار و 823 هکتار توسط 18 هزار و 84 نفر از باغداران استان بیمه شدند.

مدیر بیمه محصولات کشاورزی کردستان افزود: در سال زراعی 91-90، 45 درصد از اراضی زراعی و 22 درصد از اراضی باغی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گفته فهیمی بیشترین افراد بیمه‌گذار استان مربوط به شهرستان دیواندره است که حدود 80 درصد از اراضی این شهرستان در سال زراعی گذشته بیمه شدند.

وی خاطرنشان کرد: 6 میلیون و 941 هزار و 350 قطعه طیور نیمه گوشتی، 249 هزار و 430 کندوی زنبورعسل، 480 مترمربع آبزیان سردآبی و 218 هزار و 831 راس دام نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حق دریافتی بیمه سال زراعی گذشته حدود 59 میلیارد ریال بوده است، اعلام کرد: حدود 80 میلیارد ریال در زیر بخش‌های زارعت و باغات تاکنون غرامت پرداخت شده است.

انتهای پیام/79003/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول