اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد خوشه‌های مرکز رشد کشاورزی در ایستگاه‌های تحقیقاتی ملکان و تیکمه‌داش

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی از ایجاد خوشه‌های مرکز رشد کشاورزی در ایستگاه‌های تحقیقاتی ملکان و تیکمه‌داش استان خبر داد.

ایجاد خوشه‌های مرکز رشد کشاورزی در ایستگاه‌های تحقیقاتی ملکان و تیکمه‌داش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن منیری‌فر صبح امروز در جلسه بررسی مقدمات آغاز به کار مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی با ساختار خوشه‌های فناور در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز مستقر شده و در ابتدای کار، این مرکز دارای سه خوشه فناور خواهد بود.

وی با اعلام اینکه خوشه مرکزی در شهر تبریز با اولویت صنایع غذایی و بسته‌بندی فعال خواهد شد، افزود: دو خوشه دیگر در «تیکمه‌داش» با محوریت گیاهان دارویی و آب و خاک و در ملکان با محوریت ماکیان و نهال و بذر فعالیت خواهد کرد. 

منیری‌فر با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، سازمان جهادکشاورزی، پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای حمایت از فعالیت مرکز رشد کشاورزی در حال امضاست، گفت: در پنج سال آینده تعداد خوشه‌های این مرکز به هشت خوشه افزایش خواهد یافت.

وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را تولید ثروت از طریق تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و کاربردی کردن ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین در زمینه زراعت، باغبانی، دامپروری، آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری، تشویق و حمایت از افراد کارآفرین و کمک به رشد موسسه‌های کوچک مبتنی بر فناوری‌های نوین عنوان کرد.

منیری‌فر ادامه داد: مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی در راستای کاهش شکاف بین فناوری‌ها و نیازهای بخش کشاورزی همچنین کاهش وابستگی کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه این مرکز، نخستین مرکز رشد کشاورزی با خوشه‌های فناور در شمال‌غرب کشور خواهد بود، اظهارامیدواری کرد؛ این مرکز به عنوان کانون اصلی کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای فارغ التحصیلان کشاورزی و نخبگان سهم مهمی در تولید ثروت از طریق کاربردی کردن ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین کشاورزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز رشد کشاورزی استان با ایجاد محیطی پر جاذبه و برقراری ارتباط بین صنعت، دانشگاه و مراکز تحقیقاتی زمینه را برای حضور هر چه بیشتر متخصصان و نخبگان و حرکت صنعت استان از فناوری‌های سطح پایین به سمت فناوری‌های پیشرفته فراهم خواهد کرد، گفت: این مرکز با کمک مدیران سازمان به محلی مطمئن با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و دلسوز و همچنین ارائه خدمات با ارزش افزوده بالا، زمینه را برای رشد و ارتقای فناوری‌های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی در استان فراهم کند. 

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول