اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندارخراسان رضوی:

کشت مکانیزه در کشاورزی خراسان‌رضوی توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی بر استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه با هدف استفاده بهینه از منابع آب و خاک خراسان‌رضوی تاکید کرد.

کشت مکانیزه در کشاورزی خراسان‌رضوی توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در دیدار با مدیران بخش کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی می‌توان کشت مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

وی با اشاره به افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی بر استفاده بهینه از منابع آبی استان تاکید کرد و گفت: باید بین وضعیت این منابع و تقاضای آب، تعادلی منطقی برقرار شود.

فروزان‌مهر ضمن انتقاد از بالا بودن میزان مصرف آب در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد مصرف آب استان مربوط به بخش کشاورزی است که با توسعه کشت مکانیزه و استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌توان مقدار قابل ملاحظه‌ای از این میزان را کاست.

وی گفت: توجه به کاهش متوسط میزان بارندگی در استان خراسان‌رضوی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و احداث تصفیه‌خانه به‌منظور باز چرخانی آب یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

استاندار خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت موضوع اطلاعات مکانی در کشاورزی اشاره کرد و افزود: تعیین پهنه کاربری اراضی استان و میزان تولید محصولات کشاورزی پیش نیاز برنامه‌ریزی صحیح در این بخش محسوب می‌شود.

وی به مدیران بخش کشاورزی خراسان‌رضوی یادآور شد: با در نظر گرفتن مزیت‌های نسبی و رقابتی در جهت تهیه الگوی کشت در مناطق مختلف استان متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر منطقه باید اقدامات لازم انجام شود.

فروزان‌مهر با اشاره به اجرای طرح توسعه کشاورزی و لزوم جهش در این بخش از مدیران جهاد کشاورزی استان خواست با استفاده از فرصت به‌وجود آمده، در جهت ارتقای شاخص‌های منابع پایه تولید در بخش کشاورزی مانند آب و خاک تلاش کنند.

وی استفاده از کشت ارگانیک و تولید بذرهای اصلاح‌شده را در راستای تولید بهینه محصولات کشاورزی و بهره‌وری بیشتر در این مسیر ضروری توصیف کرد.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه ضمن تاکید بر توسعه و گسترش کشاورزی دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های بیوتکنولوژی و مکانیزه شدن فرآیند تولید محصولات در مراحل کاشت، داشت و برداشت نقش موثری در رشد کمی و کیفی محصولات ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر پرهیز از خام‌فروشی محصولات کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با تولیدات استان را در جهت ارزآوری و تولید ثروت را از دیگر راهبردهای قابل توجه در بخش کشاورزی دانست.

انتهای پیام/ 70019/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول