اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتی:

تاسوعا و عاشورا متعلق به تمام ادیان الهی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه دشتی گفت: سیدالشهدا (ع) و تاسوعا و عاشورا متعلق به یک قوم و حتی یک ملت نیست بلکه به تمام ادیان الهی تعلق دارد.

تاسوعا و عاشورا متعلق به تمام ادیان الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، مراد کاظمی در مراسم عزاداری حسینی در خورموج با تقدیر از حضور گسترده مردم به ویژه جوانان اظهار کرد: سیدالشهدا (ع) و تاسوعا و عاشورا متعلق به یک قوم و حتی یک ملت نیست بلکه متعلق به تمام ادیان الهی است.

وی یادآور شد: حماسه کربلا، بزرگ‌ترین و دلخراش‌ترین واقعه تاریخ بوده که پس از 1400 سال هنوز هم زنده مانده است.

این مسئول افزود: پس از شهادت امام حسین (ع) ائمه خود اقامه عزادارى مى‏کردند و شیعیان را به اقامه عزا، گریه و عزادارى تشویق می‌کردند.

فرمانده سپاه دشتی یادآور شد: در طول تاریخ نهضت‌ها و انقلاب‌های بسیاری به دست انسان‌ها صورت گرفته است که تنها آثار برخی از آنها بر جای مانده ولی در تاریخ بشریت نهضت عاشورای حسینی ویژ‌‌ه‌ است.

یک عضو کانون مداحان شهرستان دشتی نیز گفت: امام حسین (ع) و یارانش برای دفاع از دین به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام محسن اسماعیلی‌پور افزود: امام حسین (ع) برای حفظ اصل و جوهره دین قیام کردند و این قیام هدفمند بود.

وی ادامه داد: قیام سید و سالار شهیدان باعث حفظ اسلام شد و امروز اگر دختران حجاب خود را حفظ نکنند در خط امام حسین (ع) و اهل بیت (س) نیستند.

اسماعیل‌پور گفت: بدحجابی خیانت به خون امام حسین (ع) است زیرا حفظ حجاب پیام حضرت زینب (س) از قیام عظیم کربلاست.

مراسم عزاداری حسینی در صفوف دسته‌های شاخص با نظم خاصی در شهر خورموج برگزار شد و هر کدام از این دسته‌ها از پایگاه‌های مقاومت مساجد محلات و پس از عبور از خیابان‌های شهر در خیابان شهید مطهری حضور یافتند و به عزاداری دسته‌ جمعی پرداختند که در این میان مردم و خانواده‌ها نیز بی‌نصیب نبوده و با حضور در این مراسم به عزاداری پرداختند.

با هماهنگی که از طرف هیئت‌های مذهبی شهرستان دشتی انجام شد هیئت‌های مذهبی به خیابان شهید مطهری خورموج آمدند و به سینه‌زنی و زنجیر‌زنی پرداختند و در این مراسم که شاهد عزاداری سنتی خاص استان بوشهر نیز بودیم دسته‌های عزاداری با افراشتن بیرق‌های مشکی در عزای امام حسین (ع) و یاران با وفایش به مرثیه‌سرایی پرداختند.

انتهای پیام/66001/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول