اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

از درس‌های عاشورا استفاده کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا درس‌های بسیار بزرگی برای جامعه بشری دارد و باید از درس‌های عاشورا، نهایت بهره و استفاده را ببریم.

از درس‌های عاشورا استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در آیین برپایی نماز ظهر عاشورا در جمع نمازگزاران سوگوار در مسجد دلگشای برازجان اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا درس‌های بسیار بزرگی برای جامعه بشری دارد و باید از درس‌های عاشورا، نهایت بهره و استفاده را ببریم.

وی افزود: اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان جنگ در واقع پیام بسیار بزرگ نهضت عاشوراست و امام حسین (ع) با برپا کردن این نماز به تمام شیعیان خود پیام می‌دهد که نماز را هرگز ترک نکنید و ما باید به عنوان پیروان امام حسین (ع) برای نماز ارزش بیشتری قایل شویم.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای ارزش‌های والای اسلامی و قرآنی جهاد و قیام کرد و گسترش اسلام و احیای دین از اهداف این قیام بوده است.

مصلح گفت: امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر اهداف این قیام ارزشمند بوده و ما به عنوان مسلمان باید نسبت به زنده نگه داشتن این واجب الهی اهتمام ورزیم.

بر اساس این گزارش، نماز ظهر عاشورا در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان دشتستان و بلافاصله بعد از مراسم عزاداری برگزار شد.

شهرهای آبپخش، شبانکاره، سعدآباد، وحدتیه، تنگ‌ارم، کلمه، دالکی و برازجان از شهرهایی است که نماز ظهر عاشورا با حضور باشکوه مردم اقامه شد.

مراسم تعزیه سنتی ثارالله دشتستان نیز تا ساعتی دیگر در شهر برازجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2451/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول