اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوش در مجلس:

تعمق در واقعه عاشورا نیاز ضروری جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: تعمق در واقعه عاشورا نیاز ضروری جامعه کنونی است.

تعمق در واقعه عاشورا نیاز ضروری جامعه است

سید راضی نوری عصر امروز در حاشیه مراسم عزاداری حسینی در شوش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: تعمق در مسائل عاشورا می‌تواند باعث افزایش بصیرت جامعه شود و در این باره باید کوشید تا جامعه از فلسفه عاشورا بیشتر مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای بصیرت افزایی در جامعه از عاشورا درس بگیریم، افزود: باید در راستای ارتقای سطح شناخت جامعه از شرایط آن زمان تلاش کنیم تا جامعه را به شناخت صحیحی از آن دوران برسانیم تا در مواقع حساس به وجود آمده راه را گم نکنند.

منتخب مردم شوش در مجلس نهم با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین مسائل در وقوع حادثه عاشورا نادیده گرفتن امر ولایت است، خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن بحث ولایت باعث شد تا عاشورا تا شهادت امام ادامه یابد و به آن ختم شود و بهترین انسان‌های روی زمین جان خود را فدای دین خدا کنند.

نوری با تاکید بر اینکه عاشورا از زمان قبل و بعد خود جدا نیست، افزود: عاشورا به اتفاقات قبل و بعد خود متصل است و نباید تنها به یک برهه از تاریخ اشاره کرد، باید کوشید تا همه وقایع را از سال 60 هجری تا سال 62 هجری با هم نگاه و با یک دید تحلیل کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم در سراسر کشور در برپایی مراسم‌های عزاداری سنگ‌تمام می‌گذارند اما لازم است تلاش شود این مراسم‌ها سنتی بودن خود را از دست ندهند چرا که مقام معظم رهبری نیز در این باره تاکید فراوان دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شوش نیز با برپایی سنتی مراسم‌های عزاداری حسینی در استان خوزستان زبانزد خاص و عام بوده و به این دلیل استقبال از هیئت‌های مذهبی در این شهرستان در خوزستان بی‌نظیر است.

نوری تاکید کرد: عاشورا مظهر اتحاد میان قومیت‌هاست و باعث ایجاد اتحاد در جامعه می‌شود و باید قدر این نعمت الهی را دانست.

انتهای پیام/72006/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول