اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هزاران نفر از وارثان قیام 15 خرداد

عاشورائیان ورامین در میدان امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند

خبرگزاری فارس: همزمان با عاشورای حسینی، عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در میدان امام حسین (ع) ورامین تجمع کرده و در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه خود زدند.

عاشورائیان ورامین در میدان امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با روز عاشورای حسینی، عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در شهر مذهبی و ولایی ورامین در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی، وارد میدان امام حسین (ع) این شهرستان شده و به سوگواری پرداختند.

مردان و زنان عزادار و وارثان قیام 15 خرداد 42 ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، یک بار دیگر در این روز با عظمت، بر شهادت مظلومان اباعبدالله (ع) و 72 تن از یاران باوفایش گریستند.

خیابان‌های شهرستان ورامین در شبانه روز گذشته مملو از عزاداران و سوگواران حسینی بود و مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام با نوحه خوانی و ذکر مصائب کربلا و واقعه عاشورا، یک‌بار دیگر مظلومیت حسین و یارانش را فریاد کردند.

دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از نقاط مختلف شهرستان ورامین از ساعت 10 صبح با حضور پرشور خود در میدان امام حسین (ع) تا اذان ظهر و اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی مردمی در مسیر عزاداران حسینی و همچنین توزیع نذورات به منظور پذیرایی از سوگواران چهره این منطقه را کربلایی کرده بود.

حضور محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، حجج الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران و رضا غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین، رضا کارخانه شهردار و جمعی دیگر از مسئولان و روحانیون این منطقه رنگ و بویی خاص به مراسم داده بود.

از هر قشر در میان عزاداران دیده می شد و هیئت‌ها بر اساس هماهنگی شورای هیئت‌های مذهبی، شورای فرهنگ عمومی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین پس از نزدیک شدن به میدان امام حسین (ع) بلندگوی خود را خاموش کرده و مداحان آنها از طریق تریبون مرکزی به عزاداری و نوحه خوانی می‌پرداختند.

پس از اذان ظهر نیز آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در جمع عزاداران حضور یافته و نماز باشکوه ظهر عاشورا به امامت ایشان اقامه شد. 

عزاداران حسینی با سوز دل در روز عزا و ماتم و در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر سر و سینه خود زده و اشک ماتم می‌ریختند.

انتهای پیام/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول