اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پزشکی قانونی خبر داد

تعطیلی پزشکی قانونی و فرار نیروهای آن

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی گفت: سازمان پزشکی قانونی در حال حاضر در تهدید تعطیلی قرار دارد و به جای گسترش در حال انقباض و به جای جذب در حال فرار هستیم.

تعطیلی پزشکی قانونی و فرار نیروهای آن

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت عبدالرئوف ادیب‌زاده در نشست بررسی مشکلات پزشکی قانونی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در این شهرستان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای پزشکان اظهار داشت: با برگزاری این دوره‌ها به پزشکان مسائل قانونی آموزش داده می‌شود تا از این طریق بتوانند با بیماران بهتر ارتباط برقرار کرده تا شکایت از آنان نیز کاهش یابد.

چارت سازمان پزشکی قانونی از سال 74 تغییر نکرده است

وی با اشاره به اینکه سازمان پزشکی قانونی در سال 74 تأسیس و به عنوان یک سازمان مستقل به مجموعه قوه قضائیه الحاق شد، افزود: اما با ابراز تأسف در چارت و ساختار آن از زمان تأسیس با وجود تحولات جغرافیایی زیاد در کشور تغییری حاصل نشده است.

ادیب‌زاده با بیان اینکه نیروی انسانی پیش‌بینی شده نیز بر اساس چارت سال 74 اختصاص داده شده است، تصریح کرد: همچنین اکثر اداره‌های سازمان پزشکی قانونی در ساختمان‌های اجاره‌ای و امانی قرار دارند و از نظر تجهیزات و امکانات نیز دارای مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی افزود: در سال گذشته با تلاش بسیار زیاد قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان پزشکی قانونی در مجلس به تصویب رسید، اما با ابراز تأسف مجلس اعتباری به سازمان اختصاص نداد و در سال جاری نیز با همین مشکل مواجه شده است.

ادیب‌زاده عنوان کرد: سازمان پزشکی قانونی در حال حاضر در تهدید تعطیلی قرار دارد و به جای گسترش در حال انقباض و به جای جذب در حال فرار هستیم.

مشکل عمده این سازمان جذب پزشک است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی محور کار سازمان را پزشکان دانست و گفت: مشکل عمده این سازمان جذب پزشک است، حتی در برخی از شهرستان‌ها سازمان پزشکی قانونی در حال تعطیلی است.

ادیب‌زاده تنها چاره این معضل را پزشک معاضدتی دانست و بیان داشت: برای وارد شدن به این سازمان پزشکان باید دوره آموزشی بگذرانند، اما با وجود مشکلات موجود برای این مهم آنان از این دوره‌ها استقبال نمی‌کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به حقوق مناسب پزشکان خانواده، آنان از حضور در سازمان پزشکی قانونی به دلیل درآمد کم استقبال نکرده و همین عدم تقارن و تساوی موجب بروز این مشکلات شده است.

ادیب‌زاده نبود فضای فیزیکی مناسب را نیز مشکل عام کل کشور خواند و خاطرنشان کرد: کار کردن در سالن تشریح و حضور در صحنه‌های دلخراش جرم بسیار سخت و طاقت‌‌فرسا است و درآمد ناچیز هرگز نمی‌تواند، آن را جبران کند.

وی بزرگترین حسن سازمان پزشکی قانونی را کارکنان ناب و متدین آن دانست و اظهار داشت: ایمان و از خودگذشتگی کارکنان این مجموعه موجب شده است که سازمان با وجود تمام مشکلات و درآمد کم پابرجا بماند.

احداث سالن تشریح شهرستان جیرفت

ادیب‌زاده با بیان اینکه در زمینه احداث سالن تشریح شهرستان جیرفت با مسئولان مربوطه مذاکره می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سالن سردخانه بیمارستان آیت‌الله کاشانی (ره) نیز تعطیل می‌شود.

وی افزود: با توجه به نبود امکانات رفاهی مناسب در سازمان پزشکی قانونی به طور کلی بر جذب پزشک مسلط نیستیم  و به تبع آن نمی‌توانیم، پزشک زن استخدام کنیم، اما این امر از ما رفع مسئولیت نمی‌کند و باید در شرایط خاص تلاش خود را برای جذب پزشک زن انجام دهیم.

انتهای پیام/80001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول