اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی عنوان کرد

مدیریت سلامت گروه‌های پرخطر از اهداف برنامه پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: مدیریت سلامت گروه‌های پرخطر از اهدافی است که برنامه پزشک خانواده آن را دنبال می‌کند.

مدیریت سلامت گروه‌های پرخطر از اهداف برنامه پزشک خانواده

غلامحسن خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مجموعه اقدامات حفظ سلامتی که در این طرح گنجانده شده است، می‌تواند این هدف را دنبال کند.

وی با اشاره به اقدامات گنجانده شده برای اجرای این طرح تصریح کرد: یکی از اقدامات در نظر گرفته شده برای این طرح، پیدا کردن عوامل خطر در گروه‌های پرخطر و توده مردم در راستای رفع آنهاست.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با توضیح معایب نظام سلامت فعلی خاطر نشان کرد: درمان محوری در این نظام سبب شده است که به شیوه‌های پیشگیری از بیماری‌ها پرداخته نشود.

خدایی ادامه داد: در نظام سلامت ارجاع و برنامه پزشک خانواده اصل نظام بر مبنای سلامت محوری است و در زمینه‌های مختلف مانند آموزش عمومی اصلاح شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری‌ها برنامه‌هایی در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد پیشگیری از بیماری‌ها بر عهده خود افراد است، تاکید کرد: در برنامه پزشک خانواده آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌ها در نظر گرفته شده است تا سطح آگاهی و سلامت عمومی ارتقا پیدا کند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی نقش بانوان را در حفظ سلامت خانواده و جامعه بسیار حیاتی دانست و متذکر شد: این نقش در ابعاد مختلف زندگی مانند فراهم آوردن فضای خانه، تغذیه و تربیت و مراقبت از فرزندان خود را نشان می‌دهد.

خدایی یادآور شد: بنابراین آموزش‌های لازم در راستای حفظ سلامت خانواده برای بانوان در برنامه پزشک خانواده گنجانده شده است که می‌تواند کمک شایانی به بالا بردن سطح سلامت جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/70002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول