اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی کرمان خبر داد

احداث سالن تشریح در جیرفت / عدم راه‌اندازی اداره پزشکی قانونی در عنبرآباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: با پیگیری‌های فراوان پروژه احداث ساختمان سالن تشریح شهرستان جیرفت در دستور کار قرار دارد.

احداث سالن تشریح در جیرفت / عدم راه‌اندازی اداره پزشکی قانونی در عنبرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عباس آمیان در نشست بررسی مشکلات پزشکی قانونی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در این شهرستان سازمان پزشکی قانونی را سازمانی نوپا خواند و اظهار داشت: این سازمان در زمانی به استقلال رسیده که امکانات پایه اعتباری به آن بسیار کم اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات با وظایف این سازمان به هیچ وجه همخوانی ندارد، افزود: مطالبات به حق مردم به ویژه در سال‌های‌ اخیر در زمینه‌های حقوقی و پزشکی قانونی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است که بار آن نیز بر عهده سازمان است.

آمیان با بیان اینکه فضای فیزیکی مراکز پزشکی قانونی در کل استان کرمان در شرایط بسیار بدی است، تصریح کرد: در شهر کرمان باید 10 هزار مترمربع فضای فیزیکی برای اداره کل پزشکی قانونی وجود ‌داشته باشد، اما تنها یک ساختمان بهسازی شده با 2 هزار مترمربع در این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان‌‌‌های بزرگ استان کرمان نیز با کمبود فضا مواجه هستیم، ابراز داشت: در برخی شهرستان‌های استان کرمان نیز اداره پزشکی قانونی وجود ندارد.

آمیان عنوان کرد: با توجه به اینکه تا پیش از تأسیس سازمان پزشکی قانونی کشور کارهای تدارکاتی و پشتیبانی این مراکز توسط دادگستری انجام می‌گرفت و هم‌اکنون در بخش نیروی انسانی نیز با مشکل مواجه شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: با استقلال سازمان تنها پست‌های پزشکی قانونی به آن منتقل شدند و همین امر موجب بروز نواقصی در چارت سازمانی شده است که در راستای اصلاح آن تلاش می‌کنیم.

آمیان بیان داشت: در مورد شهرستان عنبرآباد نیز از سازمان درخواست تخصیص اعتبار لازم برای راه‌اندازی اداره پزشکی قانونی شده است، اما سازمان اعلام کرده است که در چارت ما این شهرستان پیش‌بینی نشده است.

وی اذعان داشت: چارت اصلاح شده حدود چند سال است به دفتر معاونت نیروی انسانی ریاست‌ جمهوری ارسال شده، اما تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

آمیان خاطرنشان کرد: جیرفت سومین شهرستان آماری استان کرمان است که با ابراز تأسف دارای ساختمانی فرسوده که بازسازی هم نشده است که تلاش می‌شود، علاوه بر بهسازی همین ساختمان فضای دیگری نیز به آن افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه 70 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی ساختمان اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: 50 میلیون تومان از همین اعتبار به شهرستان جیرفت اختصاص یافته است.

آمیان با اشاره به اینکه همچنین با پیگیری‌های فراوان پروژه احداث ساختمان سالن تشریح شهرستان جیرفت در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: پس از حدود 1.5 سال مراحل طراحی اولیه، معماری و تأسیسات آن هفته قبل به تصویب رسیده است.

وی پروژه سالن تشریح را از پروژه‌های استانی سفر ریاست جمهوری خواند و افزود: امیدواریم با تلاش‌های فرمانداری و نماینده جیرفت هرچه سریع‌تر این اعتبار اختصاص داده شود.

آمیان میزان حقوق کارکنان اداره پزشکی قانونی را به میزان سایر کارکنان ذکر و عنوان کرد: این مسئله پیش از این نیز در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، اما اگر معضل فوق‌العاده خاص آنان برطرف نشود با نگهداری همین کارکنان نیز مشکل پیدا می‌کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به اینکه با ابراز تأسف سازمان پزشکی قانونی رده حفاظتی ندارد، گفت: تاکنون موفق نشده‌ایم که این رده را از قوه قضائیه یا دفتر ریاست جمهوری اخذ کنیم به همین دلیل می‌طلبد، اداره‌های پزشکی قانونی با تعامل با نیروی انتظامی این مشکل را برطرف کنند.

آمیان در شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان و بم پزشک زن در این مراکز مستقر شده است، بیان داشت: در تلاش هستیم تا این مشکل را برای شهرستان جیرفت با توجه به اینکه مرکز جنوب کرمان به شمار می‌رود، رفع شود.

وی ابراز داشت: بیشترین اعتبارات در سال گذشته به مواد مصرفی و آزمایشگاهی اختصاص یافته و تنها یک سوم آن به نیروی انسانی اختصاص داده شده است.

آمیان با اشاره به اینکه قیمت تمام مواد مصرفی حدود 2.5 برابر و برخی نیز 10 برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته در سال جاری یک سوم سال گذشته است و همین امر موجب بروز مشکلات بسیاری شده است.

انتهای پیام/80001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول