اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فضای سیستان‌وبلوچستان با شام غریبان غمناک شد

خبرگزاری فارس: مراسم شام غریبان شهدای کربلا توسط مردم عزادار حسینی در جای جای استان سیستان‌وبلوچستان برگزار شد و فضای استان را غم و اندوه خاصی فرا گرفت.

فضای سیستان‌وبلوچستان با شام غریبان غمناک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شب شام غریبان امام حسین (ع) توسط اقشار مختلف مردم عزادار در شهر زاهدان در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مزار شهدای گمنام در کوهستان پارک زاهدان برگزار شد.

مراسم شب شام غریبان اباعبدالله‌الحسین (ع) در محل حسینیه‌ها، تکایا، مساجد مختلف و حتی معابر عمومی شهرهای مختلف استان با حضور اقشار مختلف مردم عزادار و دیگر هیئت‌های مذهبی با شکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم معنوی سخنرانان و روحانیون به مصائب حضرت زینب (س) در روز عاشورا و واقعه کربلا پرداختند. 

مردم عزادار استان سیستان‌وبلوچستان در تمامی نقاط استان به یاد خیمه‌های تاریک خاندان پیامبر اسلام (ص) در صحرای کربلا، شمع‌هایی روشن کردند و بر اسارت فرزندان و نوامیس خاندان عصمت و طهارت، اشک ماتم ریختند.

شام غریبان، مرور اندوه خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص)،‌ گریستن بر شهدای مظلوم دشت نینوا و اشک باریدن بر خاک پاک شهدای بی کفن دشت کربلا است.

شام غریبان، آخرین لحظه‌های غم‌انگیز وداع با یاران آسمانی است، ‌شام غریبان یادآور شهادت علمدار کربلا بر ساحل فرات و صحرای خون و غروب غم‌هاست.

شام غریبان، از جمله آیین سوگواری است که در پایان روز عاشورا و در شب یازدهم محرم در مناطق مختلف با شور و شعور فراوان حسینی برگزار می‌شود.

در این شب، هیئت‌های عزادار امام حسین (ع) شب هنگام با حرکت در معابر عمومی و اجتماع در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها،‌ با خاموش کردن چراغ‌ها و در فضای تاریک در غم شهیدان صحرای کربلا و احوال مصیبت‌بار خاندان رسول خدا (ص) اشک ماتم می‌ریزند.

در این شب، مردم به یاد سختی‌ها و مرارت‌های زینب (س) و خانواده امام حسین (ع) و دیگر یاران، فضایی معنوی آکنده از قلب‌های پر فروغ شمع وجودی به وجود می‌آورند و اشک‌ها می‌ریزند.

گزارشی از زهرا بزی

انتهای پیام/75002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول