اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

باز بودن قلیان‌خانه‌ها در ایام محرم مورد انتقاد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل از باز بودن مراکزی مانند قلیان‌خانه‌ها در ایام محرم انتقاد کرد.

باز بودن قلیان‌خانه‌ها در ایام محرم مورد انتقاد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابل حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بابل اظهار داشت: حضور دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها تداعی‌کننده حماسه و شور حسینی و نشان‌دهنده اوج عزاداری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های موجود در برخی از مراسم و عزاداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: امروزه آلات و موسیقی‌هایی وارد مراسم عزاداری ایام محرم شده که فضای معنوی عزاداری‌ها را دچار خدشه کرده است که مسئولان هیئت‌ها باید اقدامات مؤثری برای جلوگیری از این موضوع انجام دهند.

امام جمعه بابل عدم اهتمام برخی از بازاریان برای تعطیلی مغازه‌ها در ایام تاسوعا و عاشورا را یکی دیگر از آسیب‌های موجود این ایام برشمرد و افزود: به عینه شاهد هستیم برخی مغازه‌ها و اماکنی که سال‌های گذشته به احترام این ایام تعطیل می‌کردند باز است که این کار با شأن این ایام سنخیت ندارد.

روحانی با انتقاد از باز بودن مراکزی مانند قلیان‌خانه‌ها در ایام محرم اذعان داشت: باز بودن قلیان‌خانه‌ها در ایام محرم فضای نامطلوبی به عزاداری‌ها داده و بسیاری از افراد که در هیئت‌های مذهبی عزاداری می‌کنند در کنار عزاداری از این قلیان‌خانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی با تقدیر از حرکت خودجوش مردم بابل در ایام تاسوعا و عاشورا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: شنیده‌ام گروهی از مردم بابل در ایام تاسوعا و عاشورا در صدد هستند برای احیای امر به معروف و نهی از منکر به صورت خودجوش به احیای این فریضه الهی در بین نوجوانان و جوانان پرداخته تا این فریضه را ترویج کنند که جای تقدیر است.

انتهای پیام/86009/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول