اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبر داد

فعالیت 2500 پلیس‌یار محرم در استان زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از فعالیت 2 هزار و 500 پلیس یار محرم در استان زنجان خبر داد.

فعالیت 2500 پلیس‌یار محرم در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه‌های پلیس ایجاد بستری منظم و آرام و بدون دغدغه برای عزاداری مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس استان زنجان با روحیه بسیجی و فرهنگ عاشورایی به اجرای ماموریت‌های خود در زمینه ایجاد نظم و امنیت و آرامش در جامعه می‌پردازد، افزود: روحیه بسیج در تداوم عاشورا منتشرکننده فرهنگ عاشورایی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف از سوی نیروی انتظامی استان زنجان در ایام ماه محرم خاطرنشان کرد: در سال جاری نیروی انتظامی استان زنجان با تشکیل ستادهای محرم اقدامات لازم را برای برگزاری مطلوب برنامه‌ها انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 110 تیم اطلاعاتی، امنیتی و ترافیکی در ماه محرم به اجرای ماموریت می‌پردازند، یادآور شد: با توجه به حضور مردم و مسئولان در برنامه‌های عزاداری استان زنجان، با همه توان بستر لازم برای اجرای برنامه‌ها آماده می‌شود.

صالحی از برگزاری جلسات مختلف با هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، دستگاه‌های اطلاعاتی و رسانه‌های مختلف، دستگاه قضا و ذاکرین اهل بیت(ع) خبر داد و افزود:‌ فضای حسینی استان نیازمند اجرای برنامه‌های تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اجرای ماموریت پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب طرح هادی در ماه محرم خاطرنشان کرد: طرح‌های ترافیکی مختلفی در این ایام در استان اجرایی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه اعتقاد داریم مردم بزرگترین قرارگاه پلیس محسوب می‌شوند، افزود: مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی در برنامه‌های پلیس مورد توجه جدی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت 2 هزار و 500 پلیس یار محرم در استان خاطرنشان کرد: در ایام محرم از این ظرفیت با ارائه آموزش‌های لازم در مراسم‌های مختلف عزاداری استفاده می‌شود.

صالحی از تعامل مطلوب نیروی انتظامی با هیئت‌های مذهبی استان خبر داد و گفت:‌ تعامل 100 درصدی بین این نیروها وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروری است اطلاع‌رسانی مناسبی به مردم و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مطلوب برنامه‌های محرم انجام شود، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز خرافه‌پرستی و خرافه‌گرایی در عزاداری‌ها، پلیس با کسانی که عقاید مردم را زیر سئوال می‌برند، برخورد می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان مقوله قمه‌زنی را بر خلاف فتوای علمای عظام عنوان کرد و گفت: با توجه به فرهنگ بالای مردم زنجان، قمه‌زنی در این استان رو به فراموشی رفته‌است.

وی از حضور تیم‌های مختلف با پوشش لباس شخصی و خودروها در سطح استان خبر داد و گفت:‌ برای جلوگیری از جرم، این تیم‌ها ماموریت دارند.

صالحی حفاظت ویژه از منازل و اموال مردم  و بازار را از برنامه‌های پلیس اعلام کرد و گفت: طرح‌های ویژه‌ای در این زمینه اجرا می‌شود.

وی از آمادگی مراکز مختلف خدمات‌رسانی در ایام محرم به مردم خبر داد و گفت: از ایجاد مزاحمت برای مردم از سوی هیئت‌های عزاداری نیز جلوگیری می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه توزیع نذورات در ماه محرم باید به گونه‌ای باشد که موجب ایجاد ترافیک نشود، خاطرنشان کرد: در صورت بروز چنین برخوردهایی اعمال قانون می‌شود.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول