اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

مبارزه با ظلم و زیر بار زور نرفتن از پیام‌های مهم عاشوراست

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: مبارزه با ظلم و زیر بار زور نرفتن از پیام‌های مهم عاشوراست.

مبارزه با ظلم و زیر بار زور نرفتن از پیام‌های مهم عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در آیین گرامیداشت مرحوم حاج شیخ رضا ذاکری اصل در مسجد قلعه برازجان اظهار داشت: عاشورا و محرم درس‌های بزرگی برای نسل امروز دارد و باید عبرت‌ها و درس‌های لازم را فرا بگیریم.

وی با اشاره به عوامل به وجود آمدن حادثه عاشورا افزود: با وجود سفارش جدی پیغمبر (ص) به تمسک جستن امت به کتاب خدا و اهل بیتش و پیدا کردن راه هدایت در پرتو پیروی از آنها، مردم در پی تمنیات دنیوی و هواهای نفسانی رفتند و گمراهی عظیمی که موجب شهادت فرزند رسول خدا (ص) شد را فراهم کردند.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: بی‌توجهی به نماز، افول غیرت دینی و نداشتن درد دین از مهم‌ترین نشانه‌های زدودن معنویت از جامعه اسلامی است.

وی افزود: مبارزه با ظلم و زیر بار زور نرفتن از پیام‌های مهم عاشوراست.

مصلح به خدمات ارزشمند مرحوم ذاکری برای ارزش‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: مردم دشتستان و برازجان مدیون خدمات مرحوم حاج شیخ رضا ذاکری اصل به این شهرستان هستند.

وی ادامه داد: در و دیوار در طول چند دهه، خدمات این روحانی وارسته را شهادت می‌دهند؛ مردم در سوگ این روحانی برجسته سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه برازجان اضافه کرد: حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری نیز در دیدار با بیت ایشان در منزل گفت خلأ وجودی مرحوم حاج شیخ رضا به این زودی پر نمی‌شود.

مصلح مرحوم حاج شیخ رضا ذاکری اصل را یکی از چهره‌های تاثیرگذار حدود یک قرن شهر برازجان عنوان کرد و با بیان برخی خصوصیات ایشان از قبیل بیان احکام، صدای دلنشین و ... گفت: با خبر درگذشت ایشان، همه متاثر شدند؛ مسجد جنت و قلعه مدیون ایشان هستند و رفتنش واقعا خلائی به وجود آورد که به این زودی‌ها پر نمی‌شود.

وی با بیان خاطراتی از حاج شیخ رضا ذاکری اصل به خلوص نیت وی اشاره کرد و اظهار داشت: ان‌شاءالله که خداوند روحش را با اولیا محشور کند و ما را هم شکرگزار علما و مبلغان دین قرار دهد؛ زیرا تکریم ذاکر امام حسین(ع) در راستای تکریم امام حسین(ع) است و در واقع احترام آنان به واسطه امام حسین(ع) است.

امام جمعه برازجان مراسم تشییع حاج شیخ رضا ذاکری اصل را کم‌سابقه در شهر و شهرستان دانست و افزود: آن مراسم نشان داد کسی که اهل ایمان است خداوند محبتش را در دل مردم قرار می‌دهد.

انتهای پیام/2451/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول