اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

درس‌های عاشورا در راه پیشبرد نظام اسلامی به‌ کار برده شود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: باید درس‌های نهضت عاشورا در راه پیشبرد نظام اسلامی به ‌کار برده و در راه اسلام و حفظ دین، شعار امام حسین (ع) را سرلوحه اندیشه خود قرار دهیم.

درس‌های عاشورا در راه پیشبرد نظام اسلامی به‌ کار برده شود

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درآستانه ماه محرم اظهار کرد: باید از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و امام حسین (ع) در زمان حال و در وضعیت فعلی نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید درس‌های نهضت عاشورا را در راه پیش‌برد نظام اسلامی به‌کار برده و در راه اسلام و حفظ دین شعار امام حسین (ع) را که فرمودند «هیچ‌گاه تن به ظلت در برابر سلطه نخواهیم داد» را سرلوحه اندیشه خود قرار دهیم.

خسروی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های اسلامی قیام کردند و باید این درس‌های عاشورایی را در جامعه و نسل جوان نهادینه کرد.

وی تاکید کرد: باید از مکتب عاشورا پند گرفت و نباید اختلاف و لذت‌های مادی دنیا سبب شود تا در بین نیروهای اسلامی شکاف ایجاد نشود؛ در این راستا و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تا روز انتخابات هر کسی که تنش سیاسی در کشور ایجاد کند و از احساسات مردم در جهت اختلاف بین نیروهای نظام استفاده کند خلاف کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی گفت: وظیفه مسئولان است تا در شرایط جنگ اقتصادی با نظام سلطه، تمام امکانات را برای خدمت به مردم آماده کنند.

خسروی یادآور شد: امروز برای دفاع از نظام اقتصادی باید درس‌های عاشورا را به‌کار برد و سرلوحه خود ادب حضرت ابوالفضل در برابر امام حسین (ع) را قرار داد تا اسلام و انقلاب حفظ شود.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در ماه محرم برای عزاداری برگزار می‌شود، گفت: اصل محرم و عاشورا استفاده از سخنان اندیشمندان و عالمان دینی است که در کنار آن باید مداحی و سینه‌زنی گذاشته شود اما در برخی از هیئت‌های مذهبی عکس این عمل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: باید واقعیت زندگی امام حسین (ع) را برای مردم مطرح کنیم و از اغراق، افراط و تفریط  در زندگی ائمه معصوم بپرهیزیم و در طول تاریخ پیامبر بنای اسلام را بر جهاد و مبارزه گذاشتند و بهای آن خون امام حسین (ع) بوده است.

خسروی در ارتباط با خرافه‌فکنی‌ها در عزاداری‌های محرم اظهار کرد: فتوای صریح مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در ارتباط با خرافه‌فکنی و قمه‌زنی که در برخی از هیئت‌ها انجام می‌شود جایز نبودن آن است و این عمل سبب ضرر رساندن به اسلام و شیعه می‌شود.

وی تاکید کرد: نباید این موارد رواج پیدا کند و باید شور و عشق حسینی بر اساس مکتب اسلام انجام شود.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول