اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

احتکارکنندگان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: کسانی که احتکار و گران‌فروشی می‌کنند بدون شک آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با این اقدامات خود برنامه‌های دشمن را به جلو می‌برند.

احتکارکنندگان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه با دعوت مردم به تقوا و تسلیت ایام محرم به نمازگزاران عنوان کرد: زدودن پلیدی و گناه از اهل بیت خواست خدای متعال بوده و خداوند می‌خواسته که امامان و اهل‌ بیت از هر گونه رذالت و پستی پاک باشند.

خطیب نماز جمعه دنا افزود: ایام 10 روزه عزاداری‌ها فرصتی برای رسیدن به امام حسین (ع) است زیرا پاک شدن و پاک ماندن بشر از کانال این حضرت ممکن است.

وی بیان کرد: در شب عاشورا امام حسین (ع) فرمود هر کسی می‌خواهد از این تاریکی شب استفاده کند و برود اما اگر کسی می‌خواهد هدایت شود در مسیر ولایت بماند و تا آخر ایستادگی کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: فرقه‌های ضاله هیچ‌گاه انسان را به مقصود نخواهند رساند ولی کلمه توحید دژ مستحکمی است که هر کسی در این محدوده باشد از عذاب الهی ایمن خواهد بود.

وی پذیرش توحید را تنها از کانال ولایت و اهل بیت ممکن دانست و گفت: کسی می‌تواند توحید را بپذیرد که از کانال اهل بیت و ولایت بگذرد.

امام جمعه سی‌سخت با ذکر روایتی از امام هادی (ع) عنوان کرد: نعمت ولایت که خدا به ما ارزانی داده فرصتی برای تزکیه روح و آمرزش گناهان است که با چنگ زدن به ریسمان ولایت به آن می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: صلوات یک ظاهری دارد و یک باطن به طوری که مسجدالنبی مملو از جمعیت مسلمانان است اما یک صلوات هم نمی‌فرستند.

* بسیج بدون مسجد و نماز جمعه بسیج نیست

قاسم‌زاده با برشمردن مزایای صلوات فرستادن ادامه داد: بارها نام پیامبر در مسجدالنبی برده می‌شود اما کسی توفیق صلوات را پیدا نمی‌کند در حالی که این صلوات‌ها کفاره گناهان است.

امام جمعه دنا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج لشکر مخلص خدا و مظهر رشادت و شهادت است.

مسئول شورای فرهنگ عمومی دنا تاکید کرد: بسیجیان باید از 72 تن کربلا الگو بگیرند که جز اخلاص در وجودشان نبود، زیرا بسیج به اخلاص بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد. 

وی یادآور شد: بسیج یعنی انس و الفت با مسجد، نماز جمعه و جماعات و بسیج منهای این‌ها بسیج نیست.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجی فقط مربوط به هفته بسیج نیست و این نیرو باید همیشه در صحنه بوده و در رکاب ولایت باشد.

قاسم‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: ما باید در مسیر امام حسین (ع) باشیم و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم.

خطیب جمعه دنا تصریح کرد: کشور با تحریم روبرو هست و کسانی که احتکار می‌کنند و گرانفروشی، بدون شک آب به آسیاب دشمن می‌ریزند در حالی‌ که نباید با کارهای خود به دشمن کمک کنیم تا به فضل الهی از این گردنه هم عبور کنیم.

انتهای پیام/82005/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول