اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دنا:

نبود مدارس خاص در شهرستان دنا تبعیض‌آمیز و ناعادلانه است

خبرگزاری فارس: فرماندار دنا گفت: استعدادهای ناب تحصیلی در شهرستان دنا وجود دارد و اکنون با همه این ظرفیت‌‌ها نبود مدارس خاص در شهرستان دنا تبعیض‌آمیز و ناعادلانه به نظر می‌رسد.

نبود مدارس خاص در شهرستان دنا تبعیض‌آمیز و ناعادلانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، نظام‌الدین حسینی رضایی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دنا عنوان کرد: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته  و امام حسین (ع) با 72 تن از یاران خون خود را دادند تا اسلام باقی بماند.

حسینی رضایی افزود: امروز مردم آزاده دنیا فریاد آزادی‌خواهی و آزاد اندیشی را از امام حسین (ع) گرفته‌اند و کشور ما را به عنوان منادی ظلم‌ستیزی قبول دارند.

وی شرکت و حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف نماز جمعه و برنامه‌های دیگر را خواستار شد و گفت: انسان در هر لحظه و هر جا در خسران و زیان است که باید در محضر روحانیت، دین و آموزه‌های دینی را بیاموزیم.

فرماندار دنا تصریح کرد: موقعی که قال صادق و قال باقر داریم نیازی به غرب نیست و مسئولین باید بحث مسائل معنوی و ارزشی را به نسل حاضر انتقال دهند.

حسینی رضایی عدم وجود مدارس خاص در این شهرستان یک نوع تبعیض نسبت به شهرستان دنا دانست و یادآور شد: این شهرستان استحقاق مدارس نمونه و خاص را دارا بوده و مدارس سمپاد باید در سال آتی شروع به کار کنند.

وی تاکید کرد: حوزه آموزش و پرورش باید به دنبال کار و فرهنگ باشد و حوزه صنعت باید به دنبال صنعت باشد امروز ما نیاز به کار و وحدت و انسجام داریم که برای تحقق آن باید فرهنگ مطالعه را در این شهرستان بالا ببریم.

علی‌محمد بهره‌مند نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین عنوان کرد: بر اساس فلسفه قیام امام حسین (ع) لازم است برنامه‌ریزی مناسب در مدارس برای دانش‌آموزان در راستای استفاده بهینه از معنویات این ماه انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش دنا افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت تحول بنیادین است که به سرعت در راستای علم و دانش در حرکت است.

وی بر نظارت جامع بر روند تشکیل کلاس‌های فوق برنامه تأکید کرد و یادآور شد: کشور و آینده آن به آموزش و پرورش بستگی دارد و برگزاری اصولی این کلاس‌ها در راستای تعمیق و تکمیل آموخته‌های دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.

بهره‌مند اجرای مواد 13 و 16 در رابطه با پرداخت عوارض شهرداری را خواستار شد و تصریح کرد: طبق ماده 13 شهرداران تا 5 درصد از عوارض وصولی را باید به حساب آموزش و پرورش واریز کنند که در این زمینه آموزش و پرورش نیازمند کمک و یاری است.

مدیر آموزش و پرورش دنا از تشکیل هیئت فرهنگیان در ماه محرم جهت نشر فرهنگ عاشورایی خبر داد و گفت: برای اولین بار در شهرستان هیئتی به نام فرهنگیان در این ماه  تشکیل شده که هر روز قبل از نماز مغرب به مدت 2 ساعت به سینه‌زنی و زیارت عاشورا و برنامه‌های متنوع معنوی دیگر می‌پردازند.

بهره‌مند در رابطه با برنامه‌های انجام گرفته در هفته بسیج گفت: در این هفته گلزار شهدا غبارروبی و عطر‌افشانی و در مدارس جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

وی هرگونه ساخت و ساز در آموزش و پرورش را زیر نظر کمیته فضای آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: در بحث ساخت و سازها خدمات خوبی انجام گرفته و هر نوع بی‌مهری پذیرفته شدنی نیست.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول