اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

مسئولان نگران اوضاع فرهنگی هم باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: جامعه‌ای که می‌خواهد به موفقیت برسد باید مردم و مسئولین آن نگران اوضاع فرهنگی آن جامعه باشند اگر مردم و مسئولان خودشان را مجهز و مسلح نکنند دشمنان ما این کار را خواهند کرد.

مسئولان نگران اوضاع فرهنگی هم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه دنا ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و دوری از گناه عنوان کرد: اخلاص در عمل و کار لازم است اگر کاری بدون اخلاص باشد از جانب خدای متعال پذیرفتنی نیست.

خطیب جمعه دنا یادآور شد: هر دلی شایستگی ندارد که جای محبت اهل بیت قرار بگیرد این عشق و علاقه‌ای را که امروز به اهل بیت (ع) داریم مربوط به دعای حضرت ابراهیم (ع) است که مستجاب شده و ما می‌توانیم قلوب مردم را به سوی اهل بیت مکتب امام حسین (ع) بکشانیم.

مسئول شورای فرهنگ عمومی دنا تأکید کرد: کسی که عضو هیئت است، کسی که مداح است و کسی که سفره پهن می‌کند همه این‌ها باید در راه عشق به اهل بیت باشد و امام موسی‌ بن جعفر (ع) آرزوی رحمت برای کسی دارد که مردم را به سوی اهل بیت جذب کند.

وی تصریح کرد: محبت اهل بیت به سفره کشیدن نیست آن چیزی که موسی بن جعفر (ع) آرزوی آن را برای ما دارد اخلاص است و اگر روضه می‌خوانیم با اخلاص بخوانیم.

قاسم‌زاده در ادامه افزود: در عملیات فتح‌المبین زهرا (س) را به تمام دنیا معرفی کردیم و غربی‌ها مدت‌ها فکر کردند این چه سری است در مکتب اهل بیت که این چنین مردم به آن عشق و علاقه دارند و با این رمز پیروز می‌شوند.

امام جمعه دنا عنوان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی که الگو گرفته از نهضت کربلا است امروز در آن سوی آفریقا به عشق امام حسین (ع) بر سر و سینه می‌زنند.

وی امر به معروف را لازم و ضروری دانست و گفت: امر به معروف واجبی که بین مسلمانان و شیعیان فراموش گردیده و نمی‌دانند آن‌چه برای آن به سر و سینه می‌زنند در جهت امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب جمعه دنا گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و دینی مسلمانان است و اگر پیغمبری مبعوث می‌گشت مردم را امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد و امام حسین (ع) تمام دارایی خود را در جهت احیای این فریضه الهی در راه خدا داد.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی یادآور شد: متأسفانه در جامعه ما کتاب در جایگاه خوبی قرار ندارد کتاب باید جزو ضروریات زندگی ما شود.

قاسم‌زاده تصریح کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد به موفقیت برسد باید مردم و مسئولین آن نگران اوضاع فرهنگی آن جامعه باشند اگر مردم و مسئولین خودشان را مجهز و مسلح نکنند دشمنان ما این کار را خواهند کرد.

امام جمعه دنا حمله جنایتکاران اسرائیل به غزه را محکوم کرد و افزود: قطعا اسرائیل درصدد یک ماجراجویی جدیدی است که با توکل به خدا و پشتیبانی ملت‌ها در راس آن کشور عزیزمان درسی که امام حسین (ع) به ما داد در مقابل این جنایتکاران خواهیم ایستاد.

لازم به ذکر است بین دو نماز مراسم سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی برگزار و در پایان نماز راهپیمایی در محکومیت حمله اسرائیل به غزه توسط نمازگزاران برگزار شد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول