اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند تشریح کرد

از دروغ‌‏بافی نتانیاهو تا اصابت موشک فجر 5 / نابودی امنیت نیم قرنی تلاویو

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اشاره به دروغ‌‏بافی‏های «ماژیکی» نتانیاهو در مقر سازمان ملل متحد گفت: موشک فجر 5 امنیت نیم قرنی تلاویو را نابود کرد.

از دروغ‌‏بافی نتانیاهو تا اصابت موشک فجر 5 / نابودی امنیت نیم قرنی تلاویو

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌‏الاسلام‏ محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‌‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: حماسه روزهای اخیر غزه که به پیروزی مردم مظلوم اما شجاع فلسطین انجامید، مصداق وعده الهی در آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» است.

وی ادامه داد: بر اساس این آیه شریف، مسلمانان هر چه می‏توانند باید خود را به تسلیحات بازدارنده تجهیز کنند.

علاءالدینی اضافه کرد: این خود پاسخی محکم به یاوه‏‌گویانی است که به ایران برای ارسال فناوری و تجهیزات نظامی به فلسطین خرده می‏گیرند.

امام جمعه دماوند افزود: نتانیاهو و رژیم صهیونیستی که در مقر سازمان ملل متحد با دروغ‌‏بافی، ایران را با ماژیکی قرمز تهدید می‏کردند، با مشاهده اصابت موشک‏های فجر 5 در تلاویو دیگر اندیشه حمله به کشورمان را از سر بیرون رانده‌‏اند.

وی ادامه داد: امروز مقاومت جهاد اسلامی و حماس در غزه با وجود فشارهای رژیم صهیونیستی، حمایت غرب و همراهی سران مرتجع عرب به پیروزی دیگری انجامیده است.

پناه اشغال‏گران قدس به گنبد آهنین

علاءالدینی اضافه کرد: اشغال‏گران قدس بعد از شکست در جنگ‏های 33 روزه و 22 روزه لبنان و غزه به سامانه‏‌های تدافعی به قول خود مصونیت‌‏بخش موسوم به گنبد آهنین در حول سرزمین‏های اشغالی پناه بردند.

امام جمعه دماوند افزود: از سوی دیگر، تشدید تحریم‏های اقتصادی و فشارهای سیاسی غرب علیه ایران اسلامی به عنوان بزرگ‏ترین حامی مقاومت در جهان، خیالی واهی و غروری کاذب در صهیونیست‏ها برای حمله به غزه ایجاد کرد.

رفتار سران مرتجع عرب زیر علامت سئوالی بزرگ

امام جمعه دماوند ادامه داد: حماسه غزه چهره‌‏های شکست‌‏خورده بسیاری مانند رژیم صهیونیستی و حامیان غرب‏اش را به جهان معرفی کرد؛ اما یکی از نام‌‏آشناترین آنها، سران مرتجع برخی کشورهای عربی هستند.

علاءالدینی اضافه کرد: حملات موشکی رژیم اشغال‏گر قدس دقیقاً روزهای بعد از سفر چند تن از سران این کشورها به غزه انجام شد.

امام جمعه دماوند افزود: بر اساس اخبار انتشار یافته، شهادت بزرگانی از حماس همچون «احمد جعبری» در خودروهای اهدایی امیر قطر و امکان وجود تجهیزات ردیابی در این خودروها، رفتار این خائنان را همانند گذشته زیر علامت سئوالی بزرگ نگه داشته است.

تضعیف موقعیت ایران، هدف اصلی اسرائیل

امام جمعه دماوند تضعیف موقعیت امروز ایران و همچنین بیداری اسلامی را هدف اصلی اسرائیل از حمله به نوار غزه خواند.

وی تصریح کرد: رفع معضلات عدیده داخلی سرزمین‏های اشغالی را می‏توان به عنوان علت دیگر اقدام جنایت‏کارانه صهیونیست‏ها قلمداد کرد.

علاءالدینی اضافه کرد: سران رژیم اشغال‏گر قدس با خیال پیروزی حتمی در نبرد با مردم غزه به این عمل دست زدند؛ اما شکستی دیگر در کارنامه ننگین آنها ثبت و ضبط شد.

نابودی امنیت نیم قرنی تلاویو

امام جمعه دماوند گفت: تحلیل سیاست‏مداران صهیونیستی قبل از حمله به غزه، شکست حماس و تضعیف مقاومت اسلامی جاری در منطقه بود.

وی تصریح کرد: آنها در این مسیر شنیع حمایت آمریکا، غرب و اعراب مرتجع را نیز با سیاست ددمنشانه خود همراه می‏دیدند.

علاءالدینی اضافه کرد: اما با وجود شهادت 163 تن از مردم غزه، به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان، بر جای ماندن یک هزار و 300 مجروح، تخریب 25 مسجد و آسیب‏دیدگی بخش‏هایی از نوار غزه، حماس موفق به شلیک یک هزار و 500 راکت به مواضع صهیونیست‏ها شد.

امام جمعه دماوند افزود: عبور یک سوم موشک‏های حماس از گنبد به اصطلاح آهنین ارتش اسرائیل که با تبلیغات گسترده و صرف هزینه‏‌های هنگفت ایجاد شده بود، امنیت نیم قرنی تلاویو را از بین برد.

وی ادامه داد: اذعان به موفقیت حماس در حماسه هشت روزه غزه در چارچوب مقالات نشریات سرزمین‏های اشغالی خود مهر تأییدی بر این فتوح است.

علاءالدینی اضافه کرد: در پاره‏ای از مندرجات این مقاله‏‌ها می‏خوانیم که «از سال 1948 هیچ قدرت و کشوری حتی جمال عبدالناصر (دومین رئیس‌جمهور مصر از 1956 میلادی تا هنگام مرگ) نتوانسته بود به تلاویو حمله کند».

امام جمعه دماوند افزود: در ادامه این مقاله آمده است که «نقض آرامش تلاویو در حملات نظامی با اقدامات اخیر حماس دیگر محل امنی در این شهر باقی نگذاشته است».

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ جنگ نیم روزه اعراب و اسرائیل که به دروغ شش روزه عنوان می‏شود، صهیونیست‏ها با نفوذی اطلاعاتی توان نظامی اعراب را یک‏جا از بین بردند.

علاءالدینی اضافه کرد: مقاومت در غزه، رژیم اشغال‏گر قدس را به چنان روزی انداخت که عاجزانه از همه کشورهای جهان آتش‏‌بست را گدایی کند.

خطیب جمعه دماوند افزود: این در حالی است که جرثومه ناپاک استکبار و این غده سرطانی، روزگاری با قدرت وارد مناطق حاشیه‏ای می‏شد و بدون کوچک‏ترین مقاومتی به جنایات انسانی دست می‏زد.

حماسه هشت روزه غبارها را زدود؛ دوست و دشمن را مشخص کرد

خطیب نماز جمعه دماوند، کنار رفتن غبارها و مشخص شدن دوست و دشمن از دیگر را از دستاوردهای حماسه هشت روزه غزه خواند.

وی تصریح کرد: در سالیان اخیر دلارهای نفتی سران مرتجع برخی کشورهای عربی و همچنین حمایت‏های مستمر غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار ایجاد فضای ایران‏‌هراسی را در منطقه دنبال می‏کرد.

علاءالدینی اضافه کرد: آنها قصد داشتند تا ایران را به عنوان دشمن واقعی اعراب معرفی کرده و اسرائیل را دوستشان جلوه دهند.

امام جمعه دماوند افزود: اما دوست و دشمن در حماسه هشت روزه غزه به لطف باری تعالی چنان واضح و عیان شد که بتوانیم نقشه دشمنان را باید نقش بر آب بدانیم.

وی ادامه داد: ایران به عنوان کشوری شیعه از مردم مظلوم اما شجاع غزه که قشری سنی هستند از یک سو و خیانت ترکیه و قطر در سکوت یا همراهی با رژیم صهیونیستی در حمله به این باریکه مسلمان‌‏نشین به عنوان کشورهایی سنی، دوست را از دشمن متمایز کرد.

انتهای پیام/2568/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول