اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

ضریح بارگاه امام حسین (ع) از آزادراه خرم‌زال پلدختر عبور داده می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر میزبانی ضریح مطهر امام حسین (ع) را افتخاری برای مردم لرستان دانست و گفت: تمام امکانات امنیتی و اجرایی برای استقبال و بدرقه ضریح جدید ملکوتی و منور سالار شهیدان امام حسین (ع) اندیشیده شده است.

ضریح بارگاه امام حسین (ع) از آزادراه خرم‌زال پلدختر عبور داده می‌شود

فریدون رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر گفت: کار ساخت این ضریح علاوه بر دو سال کار مطالعاتی و رایزنی با حضور بهترین هنرمندان کشوری چهار سال فعالیت و تلاش شبانه‌روزی به اتمام رسیده و انتقال این ضریح با گذشت ربع قرن توفیق الهی است که نصیب مردم کشور به ویژه استان لرستان و بالاخص مردم ولایتمدار پلدختر شده است.

وی انتقال ضریح سیدالشهدا(ع) در ایام ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی را فرصت مغتنمی دانست و گفت: مردم لرستان برای نشان دادن ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) از این شرایط پیش آمده باید حداکثر بهره‌برداری را ببرند.

فرماندار پلدختر گفت: ضریح جدید بارگاه مطهر امام حسین (ع) پس از رونمایی در قم و عبور از استان‌های مرکزی و لرستان از مسیر آزاد راه خرم‌زال به اندیمشک انتقال داده می‌شود.

وی افزود: این ضریح ملکوتی در مسیرهای دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر توقف دارد و در 10 شهر به صورت عبوری به کربلای معلی منتقل می‌شود.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان پلدختر گفت: وزن سازه این ضریح جدید بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) 12 تن است و در ساخت آن 138 کیلوگرم طلا با محوریت 118 کیلوگرم طلای استحصال شده با عیار بالا از طریق هدایای مردمی صرف شده است.

انتهای پیام/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول