اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پزشکی قانونی، فریاد قلم و سکوت مقامات آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: در تاریخ هشت خرداد امسال در مصاحبه‌ای جامع با مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی به وجود انواع مشکل در این مجموعه اشاره شد ولی تاکنون در ارتباط با رفع چالش‌‌های این سازمان در استان قدمی برداشته نشده است.

پزشکی قانونی، فریاد قلم و سکوت مقامات آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه در هشت خرداد ماه سال جاری گزارشی با تیتر «وقتی بیکاران از کار در پزشکی قانونی می‌گریزند» به نقل از مدیرکل این سازمان به چاپ رسید به طوری که در این نوشتار به وجود انواع معضل در این مجموعه از جمله نیروی انسانی ناکافی، کمبود خودرو، منابع مالی محدود، صعوبت کار و ... اشاره گردید، نه غیرمستقیم بلکه به صورت روشن حمایت مقامات عالی استان خواسته شد ولی بعد از پیگیری به این نتیجه رسیدیم کوچکترین واکنش نسبت به این سازمان و جامعه هدف آن روی نداده است.

نوشته شد در پزشکی قانونی کرامت انسانی لگدمال می‌‌شود به صورتی که پزشکان زن با وانت سر صحنه می‌روند افراد بیگناه ماه‌ها در حصار زندان می‌مانند ولی از کوچکترین تحرک که می‌تواند دلجویی یا دادن وعده‌های بی‌‌‌اساس باشد نیز دریغ شد، همچنین به رغم صراحت کلام و قدرت بیان افتخاری، که اگر وی را احمدی‌نژادی بنامیم سزاوارتر است بازخورد دلپذیری دیده نشد.

خودم گزارش را همراه یک یادداشت حاوی این مطلب که « فرزندان مرزنشین مادرمان ایران، در پزشکی قانونی شهر خودشان گرفتار غربت هستند» به مقامات تقدیم کردم تا آن را مطالعه کرده و عنوان نکنند که ندیدیم، نگفتند و نشنیدیم ولی با این حال هیچ توفیقی حاصل نشد.

در جلسه‌ای وقتی نسخه چاپی گزارش را به یکی از مسئول‌ترین مسئول‌های استان که علاوه بر ماهیت سیاسی، چهره‌ای علمی  نیز دارد تقدیم می‌کردم، گفت: « مَن بو گزارشی اوُخُومُوشام» پس در حالی که به عکس مدیرکل اشاره می‌کرد، ادامه داد « بو کیشی دوز دِیْر، اوُ اِدارَه‌َیَ هِئچْ کیم باشْ چکمَگ اوچون گِئدمْربْ» گفتنی است این مقام پاسخگو چندی پیش لباس خدمت در آذربایجان‌غربی را به تن خود تنگ می‌دید به مقصد تهران ترک دیار کرد.

برای جریان‌سازی رسانه‌ای همت کرده و اخباری مانند « بازرس قضایی کل کشور: حقوق کارکنان پزشکی قانونی افزایش یابد، نماینده میاندوآب در مجلس: پیگیری مصوبات پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی، نماینده مردم ارومیه در مجلس: مشکلات پزشک قانونی آذربایجان‌غربی رفع شود، مدیرکل پزشک قانونی آذربایجان‌غربی: بودجه سازمان کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد» منتشر کردم  ولی هیچ سودی حاصل نگردید.

خوشبینانه‌ترین باور این می‌باشد یک تصور نادرست از تفکیک قوا در استان شکل گرفته است ولی نیاز به یادآوری نیست طبق اصل سوم قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به‌ اهداف مذکور در اصل دوم، نسبت به تامین حقوق همه جانبه افراد اعم از زن و مرد، ایجاد امنیت‌ قضائی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون اهتمام کند.

پس با هدف برانگیختن حساسیت نمایندگان مجلس به مصاحبه با آنها اقدام می‌کنم که از نظر مخاطبان می‌گذرد.

* هنوز پاره‌تن مسئولان گرفتار نشده‌اند!

در دیدار با نادر قاضی‌پور می‌گویم مدیرکل این سازمان از وی به نیکی یاد می‌کند لیکن نظر این نماینده مجلس را درباره عملکرد افتخاری جویا می‌شوم که پاسخ می‌دهد: سکاندار سازمان پزشکی قانونی استان مورد تایید روسای قضایی کشور می‌باشد از طرف دیگر تاکنون کسی برای شکایت، به دفتر من مراجعه نکرده است تنها نارضایتی مردم، به تاخیر در اعلام نتیجه آزمایش‌ها برمی‌گردد پس برای رفع این معضل باید اداره ارومیه، از آذربایجان‌غربی تفکیک شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه می‌کند: چنانچه اداره ارومیه از استان تفکیک شود نظارت در شهرستان‌های مختلف بیشتر شده و به استعلامات سریع‌تر پاسخ داده می‌شود و امور بهتر انجام می‌گیرد بر این اساس امیدوار هستیم در شمال و جنوب استان اداره‌های مجهز مستقر شود تا نیازی به سازمان مرکزی نباشد چه بسا ترددها کاهش یافته و هزینه‌های زائد به خانواده‌ها تحمیل نمی‌شود.

وی با خطاب قراردادن استاندار آذربایجان‌غربی تخصیص اعتبارات کافی به این حوزه را خواستار می‌شود و می‌‌افزاید: تفکیک پزشکی قانونی ارومیه از استان، ایجاد فضای کار مستقل برای پزشکان، فعال‌سازی آزمایشگاه‌ سم‌شناسی و آسیب‌شناسی، ایجاد بخش‌ معاینه‌های تخصصی و خرید خودروهای سریع و تمام اتوماتیک در گروی تامین منابع مالی است.

این نماینده مجلس سیر طولانی صدور رای را یکی از آفت‌های سیستم قضایی عنوان و بیان می‌کند: وقتی موردی از پزشکی قانونی استعلام می‌شود چندین ماه پرونده در کمد خاک می‌خورد در این میان طرفین دعوا متضرر می‌شوند که می‌توان دیه را مثال زد بنابراین اگر حکم سال گذشته صادر می‌شد دیه 45 میلیون تومان بود ولی امسال 90 میلیون تومان است.

وی تلاش خود برای ساماندهی این سازمان را مربوط به زمانی می‌داند که در یک اتاق چهار نفر طبابت می‌کردند، هرچند این مسئله در شرع، عرف و قانون پذیرفتنی نیست؛ بنابراین محل کار پزشکان بازسازی می‌شود همچنین قاضی‌پور بهسازی ساختار بایگانی و تلاش برای تصویب قانون فوق‌العاده خاص حقوق کارکنان را از دیگر اقدامات خود عنوان می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تصویب قانون « فوق‌العاده خاص حقوق کارکنان پزشکی قانونی» اظهار می‌کند: باید دولت اجرای آن را ابلاغ کند زیرا کارکنان این سازمان، در طول خدمت با اجساد متلاشی و کرم گرفته سروکار دارند و با صحنه‌هایی از تصادف، نزاع و تجاوز رو‌به‌رو می‌شوند پس برای جبران این همه تلاش باید از نظر مالی آنها را بی‌نیاز کرد.

قاضی‌پور از اینکه بعضی وزراء به جای انجام مسئولیت‌های روزانه، وظایف قانونی خود را در قالب مصوبه استانی تعریف می‌کنند، اظهار تاسف می‌کند و می‌گوید: در سفرهای دولت، به توسعه و تجهیز ساختمان اصلی این اداره تاکید شد ولی هنوز تحقق نیافته و از سایر مصوبات هم فقط موارد کم‌اهمیت عملیاتی شده است.

وی ادامه می‌دهد: در این استان میزان وقوع حادثه، تصادف و ... زیاد بوده و به دنبال آن میزان ارجاع به سازمان مذکور فراوان است، از طرف دیگر عوامل ارومیه به سراسر استان خدمت می‌کنند به همین دلیل مشکل کمبود نیرو جدی است ولی با مستقل‌شدن اداره ارومیه از استان، این معضل رفع می‌شود.

این نماینده مجلس در واکنش به این موضوع که مسئولان سازمان فوق از بی‌توجهی محض مقامات ارشد استان رنج می‌برند با اظهار به اینکه «بو دَوَ هَلَ بولارْنْ قاپْسْندا یٍاتمْرب» بیان می‌کند: هنوز مقامات با مشکل شخصی رو‌به‌رو نشده‌اند تا اهمیت مسئله را دریابند چنانچه روزی برسد یکی از نزدیکان خود را در حادثه‌ای از دست داده و برای دریافت جواب کارشناسان مسیر این سازمان را مدام بروند و برگردند آن موقع متوجه می‌شوند باید به این مجموعه رسیدگی کرد.

قاضی‌پور تاکید می‌کند: تا زمانی که فردی دچار مسئله نشده و گذرش به این مجموعه نیفتد نخواهد فهمید با چه سختی و با چه محدودیت‌هایی کار می‌‌‌‌شود پس با صراحت به وزیر دادگستری گفته‌ام «زمانی که اعضای خانواده‌ات در یکی از جاده‌های این شهرستان تصادف کند و در این اداره معطل شوی آن موقع مشکلات ما را متوجه می‌شوی».

* توسط سازمان نظام پزشکی مشکل نیروی انسانی حل شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس می‌گوید: موضوع کمبود نیروی انسانی را در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی استان مطرح می‌کنم تا اقدامی صورت بگیرد و تعامل خوبی با مسئولان این مجموعه شکل بگیرد.

عابد فتاحی تصریح می‌کند: مشکلاتی که در این سازمان وجود دارد چنانچه به نماینده‌ها منتقل شود به طور جدی پیگیری‌ می‌کنند تا نیازهای مختلف اعم از خودرو، نیروی انسانی و .. تامین شود.

*بالا رفتن از لوبیای سحرآمیز برای دیدار با جهانگیرزاده

درصدد بودم با جواد جهانگیزاده نماینده مردم ارومیه و عضو هیئت رئیسه مجلس نیز مصاحبه کنم ولی همه پیگیری‌ها ابتر ماند به طوری که از نزدیکان وی خواستم بنده را نه خبرنگار بلکه خون‌نگاری که از دل خون مردم نقش می‌زند تصور کنند ولی هیچ یک به درخواست‌هایم ترتیب اثر ندادند.

توانگر و نیازمند، صغیر و کبیر همه به جز من که به اشتباه فکر می‌کردم سخنگوی این جماعت هستم؛ فرصت ملاقات پیدا کردند، سرانجام چون این دو نفر در عرش بودند و من در فرش، برای واردات لوبیای سحرآمیز و رفتن تا اوج آسمان در فکر فرو رفتم ولی علی‌رغم رایزنی‌ با وزیر اقتصاد، به دلیل تحریم‌ واردات انجام نشد.

خلاف این دو فرد که گمان می‌کردند روی ابرها قدم برمی‌دارند جهانگیرزاده را روی زمین و در حال استماع غصه‌های یک زن درمانده ملاقات کرده و شرح مصیبت کردم، بنا شد در جهاد کشاورزی استان واقع در جاده سلماس برای گفت‌وگو بروم ولی حصر این مصاحبه شکسته نشد.

بعد از انتظار طولانی، با دست‌هایی پر از خالی، قدم‌هایی آرام و نفس‌هایی آرام‌تر راه افتادم برای تشریح احوالم به همین بسنده می‌کنم در حالی که به اجداد صبورم درود می‌فرستادم یک لحظه به خودم آمدم و دیدم بله؛ به جای آنکه از باند روبه‌روی اداره به سمت ارومیه سوار خودرو شوم از باند منتهی به فرودگاه نیم ساعت طی طریق کرده‌ام آن هم در دمایی که خورشید خانم با سلول‌های خاکستری مغزم نیمرو می‌پخت تا بیشتر حرص بخورم، پس حالم خوب بود بهتر شد!

با این اوصاف چاره‌ای جز این نماند، نگاه جهانگیرزاده را در کلام افتخاری جاری کنم.

افتخاری در طول مصاحبه اخیر ضمن تقدیر از همه نمایندگان مجلس به همدلی و همراهی ویژه قاضی‌پور و جهانگیرزاده اشاره کرده و گفته بود در همه شرایط در کنار پرسنل هستند و برای تصویب پروژه‌های عمرانی، قانون فوق‌العاده خاص حقوق کارکنان و ... همواره تلاش کرده‌اند.

در تشریح جایگاه خطیر و حساس بودن این سازمان همین بس که بدانیم یک سوم پرونده‌های دادگستری را بررسی کرده و رای می‌دهند، از هر دو دیار باقی و فانی مراجعه‌کننده دارند، هر لحظه در معرض تهدید و تطمیع هستند، در آن واحد قضاوت و طبابت می‌کنند، به خاطر سروکار داشتن با حق‌الناس از ویران شدن آخرت خود بیمناک می‌باشند و ... آیا چنین پرسنلی به دیده شدن و تکریم نیاز ندارند؟

*استعفای کارکنان راهکار مناسبی نیست

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس می‌گوید: اداره پزشکی قانونی نه‌تنها در خوی، بلکه در مرکز استان و سایر شهرستان‌های بزرگ کمبودهای جدی دارد به طوری که اغلب برای انجام اموری مانند کالبد شکافی و حضور در صحنه حوادث با مشکل روبه‌رو می‌شوند، همچنین مسائلی نظیر کمبود پرسنل و تجهیزات منجر به طولانی شدن زمان اعلام نظر می‌شود پس باید سازمان فوق را تقویت کرد.

موید حسینی‌صدر در پاسخ به این موضوع که سالن تشریح جسد خوی از مصوبات سفر دولت هنوز احداث نشده است، بیان می‌کند: در سفرهای استانی احداث پروژه‌های مختلف به تصویب دولت رسیده است پس بین مردم توقعاتی ایجاد شده و در افکار عمومی تاثیر گذاشته است که نحوه و زمان تحقق این مصوبات جای سوال دارد.

این نماینده مجلس در واکنش به این موضوع که پرسنل سازمان با استعفا دادن، می‌توانند به دلیل داشتن تحصیلات عالی موقعیت شغلی بهتری به دست آورند ولی از این اقدام خودداری می‌کنند، اظهار می‌کند: پرسنل در هیچ شرایطی به این مسئله فکر نمی‌کنند زیرا موجب سرگردان شدن مردم و از بین رفتن حق‌الناس می‌شود بنابراین باید مشکلات و نیازهای خود را به نماینده‌‌‌های مجلس منتقل کنند تا از حقوق آنها دفاع کرده و چاره‌اندیشی شود.

* لازم شود مسائل پزشکی قانونی را به مجلس می‌کشانیم

روح‌الله بیگی نماینده‌ای که در قبای روحانیت به بهارستان راه یافته است، پس انتظار وجود دارد دغدغه مردم را بیشتر داشته باشد، بنابراین از وی پیرامون رویکرد خود مقابل این سازمان می‌پرسم که پاسخ می‌دهد: اگر کمبود و محدودیتی برای خدمت وجود دارد آماده هستم به عنوان خادم هر جایی لازم است اعم از وزارتخانه و سایر سازمان‌ها رفته، صحبت کرده و امور محوله را پیگیری کنم.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین‌دژ در مجلس ادامه می‌دهد: حتی در صورت نیاز مسائل را به مجلس می‌کشانیم تا از تبعات مشکلات، مردم متاثر نشوند همچنین از طریق این تریبون اعلام می‌کنم شبانه‌روز، بدون منت، با همت کامل، در محیطی صمیمی برای کمک آماده‌ هستم.

وی در پاسخ به این موضوع که یکی از جدی‌‌ترین گلایه‌ها بازدید نکردن مقامات از این مجموعه است، می‌گوید: سعی می‌‌کنم به زودی با عوامل سازمان دیدار کنم و از مسئولان می‌خواهم به این مسائل بی‌توجهی نکرده و برای رفع مشکلات تلاش کنند زیرا در غیر این صورت نمایندگان مجبور می‌شوند اقدام لازم را بکنند پس لازم است این مطلب را شنیده برای تامین نیازهای مدیران و اداره‌ها تلاش کنند.

بیگی اضافه می‌کند: احداث سالن تشریح جسد در میاندوآب دغدغه دولت بوده که نسبت به تصویب ساخت آن اهتمام کردند پس باید مصوبه خود را اجرا کنند، همچنین احداث سریع این پروژه توسط نمایندگان پیگیری می‌شود.

نیاز به توضیح نیست در عرف، حکومت با واژه «دولت» به اذهان خطور می‌کند، بنابراین بارها شنیده‌ایم اقشار مختلف به ویژه‌ طبقه‌های کم بضاعت، هنگام دریافت یک خدمت ارزان قیمت چنین می‌گویند « الله بو دُولَتی بیزَه ساخلاسنْ» پس هیچ‌گاه نشنیده‌ایم و نخواهیم شنید کسی به قوه مقننه یا قوه قضاییه دست مریزاد بگوید با این اوصاف عدم ورود به حوزه پزشکی قانونی صرفا به این دلیل که سازمان فوق زیرنظر قوه مجریه نیست به نظرمی‌رسد چندان صحیح نباشد. 

* تحریم‌های خارجی کافی است تحریم داخلی دیگر نه!

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس می‌گوید: در سردشت پزشکی قانونی شعبه دارد ولی فقط یک نفر پزشک دارد که به دلیل نبود همکار برای رسیدگی به همه امور قادر نیست به طوری که شب یک جسد می‌آورند و مردم انتظار دارند سریع پاسخ بگیرند، پس باید شیفت آماده‌باش در شب ایجاد شود یا شهرستان‌های دیگر همکاری کنند.

رسول خضری خاطرنشان می‌کند: اگر برای تجهیز این اداره اهتمام نکنند حقوق مردم پایمال می‌شود زیرا این سازمان با مسئله دادخواهی و تعیین خسارت ارتباط مستقیم دارد، پس بی‌اهمیت دانستن مسئولیت‌های این سازمان مترادف با رضایت دادن به اجحاف حق است.

وی ورود مقامات ارشد استان به این مباحث را خواستار می‌شود و می‌افزاید: اگر تصوری شکل گرفته مبنی بر اینکه ورود به این قبیل امور، تجاوز به حریم قوه قضاییه است باید به آرمان‌های امام خمینی(ره) که ایجاد وحدت کلمه در جامعه است برگشت زیرا مسئله تفکیک قوا برای بهتر انجام دادن کارها می‌باشد نه متفرق شدن.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس به نکته‌ای تامل برانگیز اشاره می‌کند آن هم اینکه ما تحریم‌های خارجی را داریم دیگر تحریم داخلی نداشته باشیم خودمان، خودمان را تحریم نکنیم دشمنان به قدر کفایت ما را محدود کرده ولی خودمان با تعامل، همدلی، همکاری و یکپارچگی وفاق ملی را به منصه ظهور رسانده و به منویت رهبری همان خدمت‌رسانی به مردم را جامه عمل بپوشانیم.

*  قدم زدن خبرنگار در مرز جنون

اواسط مرداد ماه بود که دو زمین‌لرزه دل‌های مردم ارومیه را لرزاند غافل از اینکه هموطنان‌مان در نقطه دیگر گرفتار خشم طبیعت شده‌اند پس در آن لحظه‌ها برخلاف دیگران که نجات عزیزان، استغفار و .. به ذهن‌شان خطور می‌کرد یقین باور کردنی نیست بگویم برای مدفون شدن این گزارش زیر آوار افسوس خورده و زیر لب می‌گفتم «بویور، اوُلوُم چٰاغی یـِتشدِی» ولی وقتی در چارچوب درب ایستاده بودم چند روز پیش را به خاطر آوردم که به شوخی از همکارم خواستم اگر من «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ » شدم این گزارش را به چاب برساند او نیز گویا هوس خرمای بم کرده باشد بی‌درنگ پذیرفت حتی رویکرد گزارش را پرسید و متحیر از رفتارش موارد لازم را توضیح دادم.

ناگفته نماند برای تهیه این سیاهه علاوه بر رفتن به جاده سلماس، عزم میاندوآب کردم، در باغ لسان‌الغیب را دق‌الباب نمودم، هنرمندانه تملق گفتم و به استقبال نگاه‌های محبت‌آمیز در روزهای پس از انتشار رفتم خلاصه کلام نزدیک بود مرز جنون قدمگاهم شود بعضی مواقع دلمرده شده و از خودم می‌پرسیدم به کجا می‌خواهم برسم مگر نه این است که وظیفه اطلاع‌رسانی و استمدادطلبی را پیش از این به انجام رسانده‌ام ولی بعد به خودم این نوید را می‌دادم؛ روزی می‌رسد از این بنویسم که حرمت قلم در این خطه شکسته نمی‌شود.

برای مزاح هم که شده یک قیاس می‌خواهم انجام دهم و آن هم اینکه محنت سه ماهه من برای تهیه پزشکی قانونی نامه با رنج 30 ساله فردوسی حماسه‌سرای بزرگ ایرانی در خلق شاهنامه برابری می‌کند با این تفاوت که وی کیسه‌های زر خود را گرفت ولی من بار این تهمت را به دوش کشیدم، آن هم در حالی که به مجموعه پزشکی قانونی تهیه این گزارش را اطلاع نداده‌ام همچنین از ارسال گزارش قبلی به جشنواره مطبوعات خودداری کردم چون معتقد هستم خلوص نیتم از دست می‌رود.

*ضیافت شام فرصتی برای همدلی

نماینده مردم مهاباد در مجلس می گوید: مدیریت سازمان مسائل را در مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی مطرح کند به طوری که با احتساب نماینده اقلیت‌های دینی اگر از بین 13 نفر، هفت نفر به پیگیری موضوع رای دهند در صورت نیاز به وزیر بهداشت و درمان، سازمان مرکزی و ... مراجعه می‌شود به طوری که مجلس نهم با دوره‌های قبل تفاوت دارد زیرا بعد از تصویب اکثریت، مسائل پیگیری می‌شود.

عثمان احمدی با بیان اینکه در انعکاس مشکلات نباید تعلل شود، اضافه می‌کند: تاکنون از جانب این اداره یک مورد تماس، دعوت، مکاتبه و نامه نداشته‌ام بنابراین مسئله‌ای ارجاع نشده است پس نباید انتظار وجود داشته باشد برای رفع نگرانی‌ها تلاش شود.‌

وی در واکنش به این مطلب که نماینده مجلس هم باید برای ایجاد ارتباط داوطلب شود به شدت آشفته و دچار این شبهه می‌شود که مدیرکل از آیفون صدایش را می‌شنود لیکن با لحنی جدی در خطاب به مدیرکل می‌گوید: اگر از من گلایه دارید من هم از شما دلخور هستم، چرا باید دغدغه‌هایتان را برای نخستین بار از خبرنگار بشنوم؟!

نماینده مهاباد در مجلس با اظهار به اینکه بعید می‌دانم این مسائل از اختلافات سیاسی سرچشمه بگیرد، تاکید می‌کند: از مسئولان ارشد استانی انتظار داریم مدیران لایق را حمایت کرده و راهکارهای موجود برای رفع چالش‌ها را جدی‌تر بررسی کنند به طوری که اگر معضل‌ها ریشه‌کن نشد حداقل مقدمات کار برای سال‌های بعد فراهم شود.

نکته قابل توجه اینکه در حوزه انتخابیه احمدی اداره پزشکی قانونی شعبه دارد اما وی به رغم اینکه با مدیر این مجموعه دیداری نداشته است با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارتباط کاری نزدیکی دارد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس، برپایی یک ضیافت شام یا صبحانه کاری با حضور حداکثری نمایندگان این استان را پیشنهاد داد و جالب اینکه گفت حتی برای میزبانی این نشست صمیمی جهت کنکاش مسائل و چاره‌جویی برای آنها آمادگی دارد.

شام لذیذ گوارای وجود انشاالله! به ویژه اگر از خبرگزاری فارس فرزند ایران زمین هم یادی کنید.

جان کلام

تنها بازتاب دلنشین گزارش منتشره در هشت خرداد 91 این بود که باخبر شدم نسخه‌های چاپی گزارش را مسئول روابط عمومی اداره کل بین پرسنل توزیع کرده است پس قطع یقین خانواده پزشکی قانونی به میثاقی که با مدیریت بسته‌اند و سوگندی که مقابل ارباب ‌رجوع خورده‌اند بیشتر از سابق پایبند می‌مانند زیرا با گذشت پنج ماه دریافته‌اند قرار نیست کسی فریاد قلم را شنیده و سکوت را بشکند بنابراین خودشان هستند و ارباب‌‌‌‌‌رجوع مظلوم‌شان؛ بدون شک فهمیده‌اند حکم استخدام‌شان به منزله عقد اخوت با مردمی غریب است.

به این هم فکر می‌کردم شاید عیب از قلم من باشد سیاهی‌ها‌ به قدری کمرنگ نوشت که دیده نشد، شاید ناتوانی در من است به قدری حافظه‌ام تهی از واژگان می‌باشد نتوانستم هنرمندانه احساس مردم و پرسنل را به تصویر بکشم با این همه، خواسته قلبی هر خبرنگاری تحول آفریدن است ولی من دلی شاد نکرده خود نیز ماتم‌زده به عزا نشسته‌ام اما خسته نیستم چون در مکتب استاد علی شریعتی آموخته‌ام خبرنگار باید به خون سیاهی که از حلقوم قلم می‌چکد قسم یاد کند، من خسته نیستم چون آموخته‌ام غصه‌های ملت را با عشق به میهن در هم آمیخته و مشق کنم من قلم تیزتر از قبل کرده‌ام تا شود آنچه باید شود شاید هم این بار به جای فریاد و عصیان قلم از اعجاز قلم نوشتم. إِنَّ اللَّهَ سَمیعٌ بَصیرٌ.

-------------------------

گزارش از سونیا بدیع

-------------------------

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول