اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

نقش مقام معظم رهبری در آزادسازی سوسنگرد بی‌بدیل بود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران با تبریک سالروز آزادسازی سوسنگرد گفت: نقش مقام معظم رهبری در آزادسازی سوسنگرد بی‌بدیل بود.

نقش مقام معظم رهبری در آزادسازی سوسنگرد بی‌بدیل بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مراسم گرامیداشت سالروز آزادی سوسنگرد صبح امروز و به همت آموزش و پرورش و با همکاری سپاه ناحیه گچساران و بسیج دانش‌آموزی در مدارس متوسطه این شهرستان برگزار شد.

* وقایع مختلف دفاع مقدس نباید مورد غفلت قرار گیرد

مدیر آموزش و پرورش گچساران در مدرسه بعثت این شهرستان در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: آزادسازی سوسنگرد همانند عملیات بیت‌المقدس که زمینه‌ساز فتح خرمشهر شد دارای ویژگی‌ها و اهمیت بسیاری است.

یدالله مرادی ابراز داشت: رشادت‌های رزمندگان ایثارگر از جمله شهید چمران در این عملیات و دیگر عملیات‌های دفاع مقدس پیروزی‌های ارزشمندی را برای ایران اسلامی رقم زد.

وی با بیان اینکه ایثارگری‌های دلاورمردان آزادسازی سوسنگرد که در محاصره دشمن بود را رقم زد، تصریح کرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان برگ زرینی در تاریخ این انقلاب رقم زد.

مرادی خاطرنشان کرد: اهمیت شکست حصر سوسنگرد بسیار مهم بوده و لازم است با برپایی مراسمات گسترده، این رویداد ارزشمند به عموم جامعه و به ویژه جوانان اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان وقایعی از عملیات شکست حصر سوسنگرد ابراز داشت: جنگ تحمیلی سه مرحله مهم، حساس و سرنوشت‌ساز داشت که هر سه مرحله در نوع خود دارای ویژگی‌های خاصی بودند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران متوقف کردن، ناامید کردن و عقب راندن دشمن را سه مرحله اصلی جنگ عنوان کرد.

مرادی سپس به تشریح نحوه شکست حصر سوسنگرد توسط رزمندگان ایران اسلامی، نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در فتح و آزادسازی سوسنگرد و برخی ویژگی‌های مهم این عملیات پرداخت.

وی افزود: صدور فرمان تاریخی امام(ره) در تاریخ 25 آبان ماه که فرمودند «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود» از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد مهم بود چرا که با تلاش رزمندگان دفاع مقدس و طبق فرمان امام راحل، سوسنگرد فردای آن فرمان تاریخی آزاد شد.

مرادی هماهنگی سریع نیروهای ارتش از تیپ‌های 92 زرهی اهواز و 77 و 37 زرهی شیراز را از دیگر ویژگی‌های این عملیات عنوان کرد.

وی بیان داشت: حضور چشمگیر نیروهای مردمی در قالب ستاد جنگ‌های نامنظم و نیز دفاع همه جانبه مردم و حضور اعراب منطقه در مبارزات مقاومتی از دیگر شاخصه‌های عملیات آزادسازی سوسنگرد بود.

مرادی با تأکید بر لزوم آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با ایثار و رشادت‌های رزمندگان، یادآور شد: این حماسه بزرگ و تاریخی و دیگر رویدادهای دوران دفاع مقدس، دارای نکات فراوان ارزشمندی بوده که نباید مورد غفلت واقع شود.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول