اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور خبر داد

برگزاری همایش ملی ارکان اقتصاد مقاومتی در تهران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از برگزاری همایش ملی ارکان اقتصاد مقاومتی در تهران در آذر ماه امسال خبر داد.

برگزاری همایش ملی ارکان اقتصاد مقاومتی در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدابراهیم کریمی ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای اندیشه و هم‏فکری راهبری بسیج اصناف استان سمنان که در سومین روز از هفته بسیج با موضوع «تبیین نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی» در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از لحاظ جمعیتی، یک سوم جمعیت کشور را اصناف تشکیل می‌دهند.

وی گفت: اصناف خانواده‌ای پرجمعیت و پرتراکم هستند؛ بنابراین، تدابیر ویژه‌ای در این زمینه باید اندیشیده شود.

کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان بسیج به دنبال تحقق جامعه اسلامی بوده، در همین راستا، مأموریت اصلی بسیج اصناف در بخش فرهنگی، تحقق بازار اسلامی است.

وی گفت: بنا بر فرموده حضرت امام خمینی(ره) «اصناف بازوان ستبر انقلاب هستند» و اکنون بسیج اصناف در سطح بازار به عنوان بازوی قدرتمندی در حال فعالیت است؛ البته تحقق بازار اسلامی نیازمند الزاماتی بوده که فراهم کردن آن الزامات بر عهده بسیج اصناف است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار داشت: بسیج اصناف با کمک رؤسای ادارات صنعت و معدن ‌و مسئولان امر با همکاری و هم‌افزایی بی‌تردید می‌تواند به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد که البته نشانه‌های آن در برخی استان‌ها دیده شده است.

کریمی بیان داشت: بسیج اصناف با شیبی ملایم و به دور از رفتارهای سطحی و غیرعالمانه در جهت ترویج و عملیاتی‏سازی اقتصاد مقاومتی در بازار حرکت می‌کند.

وی با اشاره به ورود نسل جوان به بازار و تفکر طی کردن راه 100 ساله آن‏هم در یک شب گفت: کاسبان امین در بازار اسلامی باید شناسایی شوند و به عنوان الگوهای برتر مورد تشویق قرار گیرند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور تأکید کرد: هنوز در مغازه‌ها شاهد آدامس‌های قاچاق و خمیر دندان با مارک خارجی و امثال آنها هستیم و خواسته ما این است که سهم خود را آرام آرام ادا و این را به فرهنگ تبدیل کنیم؛ چراکه عرق ولایت‌مداری باید در مغازه‌ها دیده شود.

کریمی گفت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد؛ از جمله اینکه باید به تولید ملی خودمان بها دهیم و این موضوع را به فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم و باید از توان بسیج در این بخش استفاده کرد.

وی یادآور شد: آذر ماه امسال همایشی به منظور تشریح ارکان اقتصاد مقاومتی و عملیاتی و اجرایی کردن آن با مشارکت شورای اصناف از سراسر کشور و رؤسای سازمان‌های بسیج اصناف استان در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول