اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری

موقوفات خراسان‌رضوی به 60 مورد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: موقوفات خراسان‌رضوی در نیمه نخست سال جاری به 60 مورد رسید.

موقوفات خراسان‌رضوی به 60 مورد رسید

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به موقوفات سال جاری در استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: مشهد با 33 موقوفه بیشترین آمار موقوفات در نیمه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: موقوفات نیمه نخست سال جاری در استان به‌طور عمده در موضوعاتی از قبیل آب و اراضی، ملک، زمین مزروعی، چاه و قنات بوده که واقفان با نیات مختلف به وقف آنها مبادرت کرده‌اند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه موقوفات نیمه نخست سال جاری در خراسان‌رضوی به 60 مورد رسیده است، خاطرنشان کرد: آمار موقوفات استان در شش ماهه نخست سال جاری به 60 مورد رسیده است که از این رقم، مشهد، قوچان و نیشابور بیشترین موقوفات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی تصریح کرد: مشهد با 33 موقوفه، قوچان با 7 موقوفه و نیشابور با 6 موقوفه با عنوان بیشترین آمار موقوفات در سامانه ثبت موقوفات به ثبت رسیده‌اند.

گنابادی‌نژاد گفت: متن عمده نیات موقوفات بیشتر در محورهای احداث مسجد، عزاداری و مراسم مذهبی اهل بیت، حضرت زهرا (س)، اشتغال‌زایی و آموزشی است.

وی با اشاره به مزایای سامانه ثبت موقوفات اذعان کرد: در این سامانه فرآیندهای مالی و پرداختی به‌طور عمده از طریق این سامانه انجام می‌شود و این خطا در ثبت موقوفات را به حداقل و دقت را افزایش داده‌است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی تاکید کرد: اوقاف ماموریت اجتماعی دارد و از این حیث در پاسخگویی به مردم باید بیشترین دقت و حساسیت را داشته باشد؛ سامانه ثبت موقوفات که شبکه‌ای ملی است دغدغه اداره اوقاف را از حیث دقت در ثبت موقوفات و اطلاعات مرتبط به آن به مراتب کاهش داده است.

انتهای پیام/70002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول